728 x 90

Ще се слеят ли FCA и PSA?

    Шефовете на FIAT Chrysler са отворени към нови съюзи и дори сливане с други компании, стига те да имат смисъл. Това обяви главният изпълнителен директор на FCA Майк Манли на салона в Женева и уточни, че компанията няма да продава Maserati. „Ние имаме бъдеще на независима компания, но ако има възможност за партньорство, за по-тесни

    Шефовете на FIAT Chrysler са отворени към нови съюзи и дори сливане с други компании, стига те да имат смисъл. Това обяви главният изпълнителен директор на FCA Майк Манли на салона в Женева и уточни, че компанията няма да продава Maserati.

    „Ние имаме бъдеще на независима компания, но ако има възможност за партньорство, за по-тесни връзки или сливане, което ще подсили и подсигури това бъдеще, ще разгледам тази възможност”, обясни Манли пред медиите.

    „Maserati е една от нашите прекрасни марки и има невероятно светло бъдеще, няма да я продаваме”, допълни той в отговор на въпрос дали в FCA се обсъжда вариант за продажбата на Maserati на китайския гигант Geely.

    Още от времето на Серджо Маркионе FCA се смята за най-активния автомобилен производител в търсенето на нови партньори и сливане. Според агенция Bloomberg последната новина в това отношение е интересът на FCA към Peugeot-Citroen (PSA), като най-общо FCA има това, което PSA преследва – присъствие на американския пазар и марката Jeep, която е отличник по отношение на производството и продажбите на SUV модели. В същото време Detroit Free Press обясни, че изказването на Манли в Женева е било насочено директно към PSA, без обаче все още да са налице доказателства, че двете компании са започнали сериозни преговори за сливане или стратегически съюз.

    Източниците на Bloomberg обаче твърдят, че преговорите са стартирали, но още са в начален стадий, като се предполага, че босът на PSA Карлош Тавареш има по-широк поглед върху ситуацията и обмисля потенциален съюз не само с FCA, но разглежда като алтернативи General Motors и Jaguar Land Rover, като британската компания трупа сериозни загуби за индийския си собственик Tata.

    За по-малко от 10 години PSA успя да се спаси от фалита и да излезе на печалба, като през 2017 купи европейското подразделение на GM Opel и много бързо успя да го изкара на печалба. Освен това PSA има и над 10 милиарда долара резерви, които определено биха били полезни при опит за сливане или купуване на пряк конкурент.

    Манли, който наследи Маркионе на поста на FCA, уточни, че все още няма какво да каже по въпроса за евентуални сделки с други компании. FCA в момента е №7 в световната автомобилна индустрия и е поставен в неизгодното положение да е най-малкият сред големите и в същото време да изостава сериозно по отношение на развитието на електрическите и хибридните технологии, както и автономното придвижване. И Манли обясни, че FCA ще избере най-изгодният във финансово отношение, за да навакса това изоставане.

    Миналата година FCA обяви, че ще инвестира 9 милиарда евро в следващите 5 години за лансиране на електромобили и хибриди на всички пазари, на които присъства, за да отговаря напълно на всички нови изисквания за нивата на вредните емисии.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт