728 x 90

BMW планира по-скромна печалба, ще реже разходи

BMW планира по-скромна печалба, ще реже разходи

Спад на печалбата преди данъци и такси с над 10% тази година планира BMW, а в същото време автомобилният гигант планира да свие разходите си с 12 милиарда евро до края на 2022. Това стана ясно на годишната отчетна конференция на BMW Group в Мюнхен, на която 2018 беше отчетена като „втората най-успешна година” в

Спад на печалбата преди данъци и такси с над 10% тази година планира BMW, а в същото време автомобилният гигант планира да свие разходите си с 12 милиарда евро до края на 2022. Това стана ясно на годишната отчетна конференция на BMW Group в Мюнхен, на която 2018 беше отчетена като „втората най-успешна година” в историята на компанията, но оптимизмът за следващите месеци и години беше изключително овладян.

През 2018 BMW се оказа единственият германски премиум производител, който записа спад на продажбите в Китай и САЩ, като в Мюнхен са оптимисти, че това ще се промени още тази година със старта на продажбите на новата 3-а серия и новите SUV модели X5 и X7.

В изказванията на големите шефове на компанията, включително и на главния изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер впечатляващо често присъстваха изрази като „насрещни ветрове”, „Брекзит” и „търговско напрежение”, като последното е евфемизъм на търговската война между Щатите и Китай, а Крюгер призна, че на практика никой в индустрията не е готов за Брекзит след малко повече от седмица и въвеждане на мита в размер на 10%.

Още миналата седмица BMW отчете спад с 7,9 процента на оперативната печалба за 2018 година и предрече, че 2019 няма да е по-лесна заради курса към електрификация и разходите, свързани с това, както и заради несигурността около Брекзит и предизвикателствата пред глобалната икономика.

Приходите на BMW Group за 2019 се очаква да са доста по-ниски в сравнение с 2018, а след тази новина цената на акциите на компанията спадна с 5%.

Ще е интересно да се види и как ще се стигне до планираните икономии в размер на 12 милиарда евро до края на 2022 година, като първите стъпки ще са орязване с 50% на версиите двигатели и трансмисии, с които се предлагат моделите на баварската компания. Освен това се планира и съкращаване на процеса на развитието на новите модели, като сериозна част от реалните тестове ще бъдат заместени от софтуеърни симулации. Ще има и намаляване на работните места в компанията, но шефовете бяха категорични, че не става въпрос за уволнения заради трудности на фирмата, а по-скоро за схеми за по-ранно пенсиониране.

На два пъти шефовете на BMW отказаха да коментират бъдещето на 53-годишния Харалд Крюгер, чийто 5-годишен договор изтича догодина. В големите германски компании обикновено една година преди края на контракта става ясно дали ще има нов или не. Надзорният съвет трябва да реши по-късно тази година дали да предложи нов договор или не. Основното притеснение на анализаторите и медиите е здравословното състояние на Крюгер, който припадна на първата си важна пресконференция през 2015. Смята се, че основните претенденти за поста на Крюгер, ако той се окаже свободен през 2021 година ще са сред настоящите членове на борда на директорите на компанията. 

Георги Иванов, Мюнхен

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт