Италианско-американският автомобилен производител FIAT Chrysler е отказал офертата на PSA (Peugeot-Citroen) за сливане, съобщи вестник The Wall Street Journal. Смята се, че преговорите между двете страни са стартирали през януари по време на салона в Детройт, а източниците на вестника твърдят, че след отказа на FCA преговорите не са били подновявани. Основната причина за отказа
Италианско-американският автомобилен производител FIAT Chrysler е отказал офертата на PSA (Peugeot-Citroen) за сливане, съобщи вестник The Wall Street Journal.
Смята се, че преговорите между двете страни са стартирали през януари по време на салона в Детройт, а източниците на вестника твърдят, че след отказа на FCA преговорите не са били подновявани.
Основната причина за отказа на шефовете на FCA е била, че при евентуален съюз новата компания ще е твърде зависима от европейските пазари. PSA вече изпитва такава зависимост с оглед на факта, че за марките й: Peugeot, Citroen и Opel Европа е най-важният пазар, а Vauxhall оперира само във Великобритания. При FCA положението е сходно, тъй като Европа е много важен пазар за FIAT и другите италиански марки в концерна.
Има и още една трудност пред потенциалния съюз – основният акционер в FCA – семейство Аниели, е останал недоволен от информацията относно финансирането на сделката от страна на PSA.
Френският гигант все още изплаща задълженията си по покупката на Opel/Vauxhall и затова е предложил да финансира сделката основно с акции, като резултат е трябвало да осигури на фамилия Аниели сериозен дял в новата компания, но все още не се знае колко точно е щял да бъде този дял.
Нито FCA, нито PSA коментираха информацията за провала на преговорите за сливането им.
По-рано обаче шефовете и на двете компании официално са заявявали, че търсят възможности за различни съюзи в автомобилната индустрия и сливания, като покойният Серджо Маркионе приживе успя да предложи FCA на почти всички автомобилни гиганти, но всеки път получаваше отказ.
На салона в Женева главният изпълнителен директор на PSA Карлош Тавареш потвърди интереса на компанията към преговори за съюз или сливане. Също в Женева главният изпълнителен директор на FCA Майк Манли обяви, че компанията е „отворена” за съвместна работа с други автомобилни производители, стига да се стигне до „сделка, която ще направи FIAT по-силна компания”.
Смята се, че следващата потенциална цел на PSA ще е британската група Jaguar Land Rover, която донесе рекордни загуби на индийския си собственик Tata и в последно време се бори с остър спад на продажбите – както в Европа, така и в Китай.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *