Aston Martin ще предлага модели с V12 двигатели до момента, в който това е позволено от регулациите за вреди емисии, заяви главният дизайнер на марката Марек Райхман пред списание Top Gear. Подобно твърдение, че вече направиха шефовете на Lamborghini и Ferrari, които обещаха да не се отказват от тези вълнуващи двигатели, докато е възможно те
Aston Martin ще предлага модели с V12 двигатели до момента, в който това е позволено от регулациите за вреди емисии, заяви главният дизайнер на марката Марек Райхман пред списание Top Gear.
Подобно твърдение, че вече направиха шефовете на Lamborghini и Ferrari, които обещаха да не се отказват от тези вълнуващи двигатели, докато е възможно те да бъдат предлагани на пазара.
„Определено правилата за вредните емисии се затягат все повече и повече – обясни Райхман. – Но аз мисля, че ние имаме възможността да запазим V12 двигателите. Просто трябва да сме много внимателно относно правилата за вредните емисии, които ще се появят в бъдеще и доколко те ще ни позволят това.”
В интерес на истината, с оглед на историята на Aston Martin след Втората световна война, британската марка сравнително късно се обърна към V12 агрегатите. Но пък тези мощни и балансирани мотори бързо си спечелиха последователи.
През 1999 година се появи V12 Vantage, базиран на DB7, първият модел на марката с атмосферен 5,9-литров 12-цилиндров двигател, който след това се превърна във важен елемент в гамата на Aston Martin. През 2017 DB11 получи 5,2-литров V12 с две турбини и 600 конски сили.
Също с V12 (на снимката) е оборудван и хиперавтомобилът на марката – Valkyrie, като тук обемът е 6,5 литра, мощността му е 1000 конски сили, който се развихрят при 10 500 об/мин, а на 11 000 се активира ограничителят на оборотите. Общата мощност на хибридната система, която задвижва Valkyrie е 1160 конски сили. Единствената слабост на този V12 мотор е това, че той има нужда от основен ремонт на всеки 100 000 км.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *