Новият собственик на Opel PSA действа бързо при ликвидирането на наследството на GM, за да ограничи разходите по модели, които не носят печалба. С това се обяснява информацията за спирането на три от моделите на Opel. Още през есента стана ясно, че от гамата отпадат хечбек моделите Adam и Karl, а производството им е било
Новият собственик на Opel PSA действа бързо при ликвидирането на наследството на GM, за да ограничи разходите по модели, които не носят печалба. С това се обяснява информацията за спирането на три от моделите на Opel. Още през есента стана ясно, че от гамата отпадат хечбек моделите Adam и Karl, а производството им е било прекратено през март.
Тривратият Adam, изграден на платформата на Corsa, се сглобяваше в Айзенах, а Karl, който е вариант на Chevrolet Spark, се произвеждаше в завод на GM в Южна Корея. Към тях прибавяме и краят на производството на Mokka X в Корея и Испания.
Тъй като вече има произведени бройки от тези коли, то дилърите на Opel ще ги продават до края на годината.
За миналата година продажбите на Adam в Европа са 41 817 коли (с 13% по-малко в сравнение с 2017), а Karl е постигнал 48 292 продажби (минус 2 процента спрямо 2017). За сравнение – за 2018 резултатите на Opel Corsa са 216 267 бройки, което с 6% по-малко спрямо 2017.
Adam и Karl няма да имат наследници в гамата на Opel, но Mokka X ще оцелее, като следващото поколение ще е изградено върху платформата CMP на PSA, която ще се използва и при новата генерация на Peugeot 2008.
За миналата година продажбите на Mokka X са 120 537, като спадът е 29%, а новата генерация на модела трябва да се появи в края на тази или началото на следващата година.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *