Моделът Supra на Toyota ще получи в близко бъдеще нова върхова спортна версия. Тестови прототипи с двигател от BMW M3, механична скоростна кутия и мюнхенски регистрационни номера вече са забелязани на Нюрбургринг. От 2019 г. насам Supra се произвежда заедно с близкия до нея модел BMW Z4 в завода на Magna Steyr в Грац. И
Моделът Supra на Toyota ще получи в близко бъдеще нова върхова спортна версия. Тестови прототипи с двигател от BMW M3, механична скоростна кутия и мюнхенски регистрационни номера вече са забелязани на Нюрбургринг.
От 2019 г. насам Supra се произвежда заедно с близкия до нея модел BMW Z4 в завода на Magna Steyr в Грац. И оттогава насам японците упорито и внимателно работят върху петото издание на спортната автомобилна легенда – съвсем наскоро, през 2022 г., го дариха с чудесна механична скоростна кутия. През втората половина от живота на „Mk5“ Toyota би могла наистина да се развихри и да присади под ниския преден капак двигателя от актуалното BMW M3.
Слуховете за трансплантацията на мощния шестцилиндров битурбо двигател с означение „S58“ се носят от дълго време. Но сега автомобилните наблюдатели са забелязали на Северната отсечка на Нюрбургринг много бърза Supra с дискретен заден спойлер и камуфлажно фолио отпред и отзад – с мюнхенски регистрационни номера.
500 к.с., механична скоростна кутия и задвижване на задните колела
GR Supra 3.0, която разчита на шестцилиндровия двигател на BMW (B58) с един турбокомпресор и 340 к.с., си е доста бърза. Това означава, че на 1,5-тонната хищна риба са й необходими само 4,3 секунди, за да спринтира от място до 100 км/ч. Моторът S58 обаче е способен на много повече – в BMW M2 той развива 460 к.с., а в M3 и M4 – между 480 и 550 к.с. в зависимост от версията на модела.
Това подсказва, че евентуален върхов модел на Supra с двигател S58 би имал значително по-висока мощност от сегашния. А динамичните характеристики вероятно ще се изкачат на съвсем ново ниво с подходящи модификации на ходовата част, аеродинамиката и спирачките. Особено привлекателна за любителите на спортни автомобили би била комбинацията с механична трансмисия и задвижване на задните колела. Благодарение на тези съставки поръчките за актуалното BMW M2 вече са пробили тавана.
Ще се появи ли и BMW Z4 M-Roadster с двигател S58?
Като стана дума за BMW – изглежда вероятно близкородственият Z4 също да получи мощното задвижване на M2/M3. От BMW предпочитат да отклоняват този въпрос. Все още обаче има достатъчно време – все пак баварците ще запазят роудстър серията в гамата си си до 2026 г. Напомняме: и по отношение на механичната трансмисия първоначално BMW не искаше да последва примера на Toyota, като предпочете да заложи на осемстепенния автоматик за Z4.
Сега обаче, когато Supra е на вълната на успеха благодарение на въвеждането на механична трансмисия за шестцилиндровия двигател, баварците бързо последваха японския пример. BMW Z4 с ръчна скоростна кутия ще бъде добавено към гамата през 2024 г. Следователно не е изключено в края на серията Z4 (G29) все пак да има роудстър Z4 M с S58. В противен случай Supra може да изпревари на финала мюнхенския модел.
Накратко: Toyota очевидно разработва за серията Supra нова върхова версия с двигателя S58 от BMW M3. Първите тестови автомобили с механична трансмисия и задвижване на задните колела вече са забелязани на Нюрбургринг. Независимо от това баварците все още отричат, че BMW също работи върху М роудстър на базата на Z4.
На снимките в текста и в галерията показваме специално юбилейно издание на Supra за Европа и САЩ.
Снимки: Toyota
Източник: ams.bg
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *