728 x 90

На 15 май започват тестовете на тол системата

    На 15 май започва първият етап от тестовете на българската тол система, която ще таксува тежкотоварния трафик на база изминато разстояние. Те ще стартират със симулации на данни за движение по републиканската пътна мрежа, а не със събиране на реални данни на терен. Целта е първо да се установи дали има добра свързаност между отделните

    На 15 май започва първият етап от тестовете на българската тол система, която ще таксува тежкотоварния трафик на база изминато разстояние. Те ще стартират със симулации на данни за движение по републиканската пътна мрежа, а не със събиране на реални данни на терен.

    Целта е първо да се установи дали има добра свързаност между отделните компоненти на системата. След като тази интеграция бъде установена от екипите на Националното тол управление, ще се премине към втори етап – тестове с дани, постъпващи от бордови устройства, монтирани на транспортни средства.

    За да са ефикасни тестовете, не е необходимо да има приета тарифа на тол таксите, нито окончателен обхват на покритие от пътища, за които ще се плаща тол. Експертите на Националното тол управление ще правят „сухи тренировки“ за функционалността на системата и как се работи с нея на база тестови тарифи и техническо, а не търговско покритие върху пътищата.

    Техническото покритие е от 10 800 км и е обхвата, заложен в заданието за разработване на системата. А тестовите тарифи са от доклада на Световната банка от 2016 година.

    Поетапно през следващите месеци ще се тестват 5-те базови компонента на системата:
    – таксуване на базата на изминато разстояние – генериране на данни за изминат маршрут, създаване на валидни тол-деклараци, обмен на данни по системната интерфейсна шина и фактическо определяне на таксуващите записи, респективно цената за преминатия маршрут;
    – правоприлагане – проверка чрез разчитане на регистрационен номер на пътно превозно средство и отчитане на категорията на ППС за валидни данни за таксуване в системата (подадени за това ППС валидни тол декларации) и определяне дали текущото ППС е редовен потребител на пътя или нарушител;
    – обслужване на клиенти  – регистриране на клиент/договор, продажба на маршрутни карти през известните вече канали за продажба, промяна на данни за клиент/договор, справки за състоянието на клиент/договор.
    – плащане и управление на плащанията – баланс по клиентска сметка, взаимодействие с издатели на платежни карти, в т.ч. издатели на карти за гориво;
    – информационна сигурност и устойчива работоспособност на системата.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт