728 x 90

Ще успее ли FCA да се слее с Renault или ще бъде погълнат?

Ще успее ли FCA да се слее с Renault или ще бъде погълнат?

Renault и FIAT Chrysler преговарят за оформянето на съюз на глобално ниво, който ще доведе до сливането им на по-късен етап и ще помогне за отстраняване на слабостите на отделните компания, съобщи агенция Reuters, като цитира източници, запознати с преговорите. Според агенцията, преговорите са в напреднала фаза, а по-рано този месец вестник The Financial Times

Renault и FIAT Chrysler преговарят за оформянето на съюз на глобално ниво, който ще доведе до сливането им на по-късен етап и ще помогне за отстраняване на слабостите на отделните компания, съобщи агенция Reuters, като цитира източници, запознати с преговорите.

Според агенцията, преговорите са в напреднала фаза, а по-рано този месец вестник The Financial Times съобщи, че Renault и FCA преговарят за сделка, която ще „засили връзките” между тях, за да могат двете компании да се борят със структурните промени, които трябва да претърпи световната автомобилна индустрия.

Говорител на FCA отказа да коментира темата, същото стори и главният говорител на Renault.

Натискът за консолидация и сливания при автомобилните производители се засилва от растящите разходи за електрификация на моделите им, постоянно затягащите се регулации за нивото на вредните емисии и гълтащите огромни инвестиции нови технологии за свързване и автономно придвижване на автомобилите.

FCA и Renault имат обща пазарна капитализация в размер на 33 милиарда евро и общи продажби от 8,7 милиона коли на година. Освен икономиите от съвместни им действия, двете компании могат да си помогнат взаимно.

FCA разполага с изключително печеливш бизнес в Северна Америка – чрез марките RAM при пикапите и Jeep при SUV моделите, но в същото време компанията губи пари в Европа, тъй като делът на FIAT постоянно се свива, освен това компанията има трудности да се справи с по-строгите екологични изисквания. И FCA на практика не присъства на пазара на електромобили. Също така закъсня и в надпреварата за автономно придвижване на автомобилите.

От своя страна, Renault е сред пионерите при налагането на електромобилите, разполага с технологии за развитие на икономичните си двигатели с вътрешно горене и присъства на някои от най-важните пазари на света, включително и най-големите сред развиващите се, но не и в Щатите.

Предполага се, че подобен съюз ще срещне сериозни политически и профсъюзни препятствия, особено в Италия. Повечето от европейските заводи на FCA работят с по-малко от 50% от капацитета си.

Все още обаче не се знае дали преговорите между Renault и FCA ще се увенчаят с успех, потвърдиха източниците на Reuters. Според тях, планът включва размяна на акционерно участие между двете компании, като става ясно, че това не е просто „партньорство, а нещо повече”.

Според непотвърдена информация, от FCA наскоро са отказали съюз с PSA заради липсата на достатъчно финанси при французите за финансиране на сделката, а в Renault полагат сериозни усилия за сливане с Nissan, като французите държат 43% в доста по-голямата японска компания.

Източниците на Reuters са категорични, че в Renault първо трябва да приключат с консолидацията на алианса с Nissan и след това ще бъде даден ход на съюза с FCA, така че преговарящите определено още имат време.

Много от анализаторите обаче са на мнение, че когато Renault приключи със сливането с Nissan, компанията ще е в много по-силна позиция и просто ще погълне FCA, така че сега е моментът FCA да си извоюва по-силна позиция в бъдещия съюз.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт