728 x 90

Jaguar Land Rover не се продава

    Британската група Jaguar Land Rover е в тежко финансово състояние и много анализатори очакват, че компанията скоро ще има нов собственик. А опитите за сливания отново са модерни в автомобилната индустрия, както видяхме от началото на годината, благодарение на активната дейност на FCA в преговорите с PSA, а след това и с Renault. Но също

    Британската група Jaguar Land Rover е в тежко финансово състояние и много анализатори очакват, че компанията скоро ще има нов собственик. А опитите за сливания отново са модерни в автомобилната индустрия, както видяхме от началото на годината, благодарение на активната дейност на FCA в преговорите с PSA, а след това и с Renault. Но също така видяхме, че реализирането на такива големи сделки става все по-трудно, тъй като компаниите много внимателно подбират партньорите си, а изискванията към сделката са неизброимо много.

    Главният изпълнителен директор на JLR Ралф Шпет призна, че компанията се намира в труден период, но също така беше категоричен, че тя не се продава. Това стана пред британското списание AutoExpress по време на представянето на наградите Световен автомобил на годината, където Jaguar I-Pace обра три от призовете, включително и Световен автомобил на годината.

    Три са основните причини за финансовите трудности на JLR: колапсът на продажбите на дизелови автомобили в Европа, по-големите разходи за нови технологии за задвижване и сериозните инвестиции за развитие и разрастване на производствените мощности на компанията във Великобритания и други страни.

    Шпет се ангажира в краткосрочен план, че JLR не се продава и не коментира какво би се случило в бъдеще.

    Сериозен интерес към британската компания има от страна на PSA, но е вероятно да се появят и други кандидати.

    Собственик на JLR е индийският гигант Tata, като оттам също вече се чуха гласове, че британската компания няма да се продава.

    Освен това, Шпет акцентира и на това, че PSA и FCA също не са в „идеално състояние” по отношение на финансите, а сделката помежду им по-рано тази година пропадна точно заради липсата на свежи пари у PSA, което отказа основните акционери в PSA. Другият сериозен кандидат за JLR е корейският гигант Hyundai-Kia, но Шпет не коментира тази възможност.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт