728 x 90

VW започна годината с повече продажби от Toyota

VW започна годината с повече продажби от Toyota

Германският автомобилен гигант VW Group преследва успешно целта си да стане производител №1 в света и продажбите на нови коли в първите два месеца в световен мащаб показват, че формулата на компанията действа. Данните за продажбите са осигурени от компанията Jato Dynamics и не са потвърдени от самите производители. Според тази информация, за първите два

Германският автомобилен гигант VW Group преследва успешно целта си да стане производител №1 в света и продажбите на нови коли в първите два месеца в световен мащаб показват, че формулата на компанията действа. Данните за продажбите са осигурени от компанията Jato Dynamics и не са потвърдени от самите производители.

Според тази информация, за първите два месеца на 2015 год. от марките под шапката на VW Group са продадени с 10% повече от коли от тези, които са групирани при Toyota Moto. Общите продажби на VW, Audi, Skoda, SEAT и т.н са 1 368 847 автомобили, а тези на Toyota са с 129 000 коли по-малко.

Това е станало възможно благодарение на нарастване с 0,8% на търсенето на колите на Фолксваген и в същото време спад с 5,1% на продажбите на Toyota – основно на развиващите се пазари като тези в Латинска Америка. Предполага се, че и при тези трендове Toyota ще остане №1 в края на 2015 год., но разликата ще е изключително малка.

Третата позиция е за GM, като американският гигант отбелязва ръст от 1% през първите два месеца на годината и стига до 1,07 милиона коли. Много близо обаче до GM е Hyundai-KIA с 950 000 продажби и шансовете за място в Топ 3 са повече от реални.

Сериозен прогрес отбелязват и компаниите, заемащи 4-а и 5-а позиция. На 4-о място е Ford с над 804 000 продадени нови коли и ръст от 4,5%. Веднага след това обаче идва алиансът Renault-Nissan с над 738 000 продажби и дори по-висок ръст – 4,7%, като компанията, водена от Карлос Гон има по-сериозен потенциал за развитие, благодарение на двете си евтини марки Dacia и Datsun, като румънските автомобили са хит на всеки един пазар, където се продават.

Другите три големи автомобилни компании не се справят толкова добре: FIAT-Chrysler отчита спад с 1,9%, Suzuki с 4,9%, а сривът при PSA Peugeot-Citroen продължава и в началото на 2015 год. със спад на продажбите от 5,6%. Още веднъж, тези данни не са потвърдени от самите автомобилни производители, така че голяма част от анализаторите решиха да изчакат това да стане, за да коментират първите два месеца от годината.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт