728 x 90

VW ще конкурира Audi в Китай с голям седан

VW ще конкурира Audi в Китай с голям седан

Volkswagen лансира днес в Китай големия седан Phideon, като флагманът на гамата на гиганта трябва да е пряк съперник на моделите на Audi. Колата, която сериозно се родее с последния Phaeton, е предназначена за клиенти, които търсят луксозно возило, но в същото време не искат да изпъкват в комунистическото ежедневие. Войната срещу корупцията, която поде

Volkswagen лансира днес в Китай големия седан Phideon, като флагманът на гамата на гиганта трябва да е пряк съперник на моделите на Audi. Колата, която сериозно се родее с последния Phaeton, е предназначена за клиенти, които търсят луксозно возило, но в същото време не искат да изпъкват в комунистическото ежедневие.

Войната срещу корупцията, която поде президентът на Китай Си Дзинпин преди почти 4 години накара много от богаташите в страната да внимават за начина, по който демонстрират, че имат много пари.

Според Volkswagen, Phideon ще отговори на търсенията на много такива купувачи, които вече предпочитат да отбягват лимузините на BMW и Mercedes и са готови да се доверят на по-масова марка. А евентуален пробив в тази ниша ще донесе сериозни успехи на VW, все пак говорим за Китай – най-големият пазар на нови автомобили в света.

Във VW не се притесняват от бъдещо канибализиране между Phideon и марките на Audi. Audi натрупа огромна популярност в Китай в края на 80-те и началото на 90-те години, тъй като германската марка се оказа най-предпочитаната от средните по ранг партийци, както и от първите новозабогатели бизнесмени в Китай. И до днес А6 си остава символ на „китайската мечта”, но според пазарните анализатори, моделът на Audi и Phideon ще са на почти еднакви цени при дилърите на двете марки.

Дълги години VW беше асоцииран в Китай с остарелия, но симпатичен модел Santana, след което обаче заедно с местния си партньор BAIC започна да налага и по-модерни модели.

Volkswagen показа Phideon на изложението в Женева през март и от компанията обясниха, че лимузината ще се предлага с бензинови двигатели, като ще има и plug-in хибридна версия. Топ версията е с 3-литров двигател с мощност 300 конски сили, а Phideon ще е първият модел в историята на VW, който ще има система за нощно виждане.

Седанът е дълъг 5 метра и е вторият топ модел на VW след Phaeton – лимузина, която беше предназначена за глобалния пазар като пряк съперник на Audi A8, но производството на която беше спряно по-рано тази година, тъй като моделът не оправда очакванията за продажби за 13-годишното си съществуване.

Phideon е малко по-малък от Phaeton и е предназначен само за Китай, но от VW обясниха, че не изключват възможността за износ и на други пазари, стига да има интерес.

Според Йейл Жанг от консултантската компания Automotive Foresight, бъдещето на Phideon ще зависи от цената на лимузината.

През ноември Ford записа успешно лансиране на големия си модел Taurus, който за първата половина постигна продажби, по-големи от тези на всички модели на Lincoln в Китай, взети заедно.

На нещо подобно се надяват и във VW. Но базовата цена на Phideon е 359 000 юана (53 273 долара), което е с около 100 000 юана повече от тази на Taurus, така че според Жанг Phideon може да бъде сполетян от съдбата на Phaeton. Според него, максималната бройка продажби на година за Phideon ще е 2000.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт