728 x 90

Renault ще произвежда автомобили в Пакистан

Renault ще произвежда автомобили в Пакистан

Renault планира да инвестира в завод в Пакистан, като производството на автомобили там трябва да стартира през 2018 година. Това решение на автомобилния гигант идва в отговор на политиката на местното правителство да привлече инвеститори от автомобилния бранш в страната, а финансовият министър на Пакистан Ишак Дар се е срещнал през септември в Париж с

Renault планира да инвестира в завод в Пакистан, като производството на автомобили там трябва да стартира през 2018 година.

Това решение на автомобилния гигант идва в отговор на политиката на местното правителство да привлече инвеститори от автомобилния бранш в страната, а финансовият министър на Пакистан Ишак Дар се е срещнал през септември в Париж с група шефове в Renault, за да обсъдят проекта.

Новината, която беше съобщена от пресслужбата на пакистанския премиер Наваз Шариф, беше потвърдена и от Renault. От компанията поясниха, че са започнали „ексклузивни преговори” с местните компании Ghandhara и Al Futtaim Group, които ще развиват марката Renault в Пакистан. Построяването на завод за производство на автомобили в Карачи е част от тази кампания.

Все още обаче няма потвърждение за размера на планираната инвестиция.

В последно време Пакистан се опитва да привлече големи международни инвеститори, като предлага намаляване на митата за внос, но засега това не носи големи успехи основно заради съмненията, че страната отново ще има вътрешни проблеми – най-вече заради атаките на талибаните и други терористични групи.

Освен с Renault, пакистанската делегация, търсеща инвеститори в Европа, вече се е срещнала с представители на Volkswagen, PSA, FIAT Chrysler Automobiles и Nissan.

Тази програма на правителството на Пакистан се разглежда и като опит да бъде нарушен монопола, който имат японските компании на местния автомобилен пазар. В момента пазара в Пакистан е доминиран от Toyota, Honda и Suzuki, които произвеждат там автомобили, продават ги скъпо и в същото време става въпрос за модели, чиито качества и оборудване не отговарят на съвременните изисквания.

Анализаторите са на мнение, че пазарът в Пакистан има огромен потенциал, но за финансовата 2014-2015 година на местния пазар са продадени едва 180 000 коли. Това е твърде скромно постижение на фона на съседна Индия, където на година се продават над 2 милиона нови коли.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт