728 x 90

PSA трябва да реже разходи и да прави SUV модели

PSA трябва да реже разходи и да прави SUV модели

Главният изпълнителен директор на PSA Group Карлос Таварес накратко представи концепцията си за преодоляване на спада на продажбите на нови автомобили в Китай. И формулата му не е сложна – орязване на разходи и лансиране на нови SUV модели. „PSA трябва да намери нов бизнес модел, за да реализира по-сериозни икономии при работата с доставчици,

Главният изпълнителен директор на PSA Group Карлос Таварес накратко представи концепцията си за преодоляване на спада на продажбите на нови автомобили в Китай. И формулата му не е сложна – орязване на разходи и лансиране на нови SUV модели.

„PSA трябва да намери нов бизнес модел, за да реализира по-сериозни икономии при работата с доставчици, в логистиката и производството”, заяви Таварес на автомобилното изложение в Шанхай.

Изказването на Таварес идва като допълнение на анализите на китайския пазар, които показват, че масовите производители са поставени под сериозен натиск, тъй като все повече клиенти се насочват към новите и по-достъпни модели на местните производители, където начело са Geely, Guangzhou и Baojun.

PSA произвежда модели на Peugeot и Citroen в Китай съвместно с един от основните си акционери – Dongfeng, а сглобяването на премиум моделите на Citroen – DS се извършва с друг партньор – Changan Automobile.

Таварес отбеляза и още нещо, характерно за китайския пазар в последните години – все по-ожесточена конкуренция между западните компании и местните им партньори, които предлагат по-евтини модели. През 2016 година китайският пазар на нови автомобили нарасна с 15%, но се очаква, че през 2017 год. този ръст ще се забави.

За миналата година PSA отчита спад с 16% на продажбите в региона, а от началото на тази година спадът се засилва. За първите два месеца на 2017 спадът достигна почти 50%, като продажбите на Citroen са около една трета от тези, които компанията е постигнала за същия период миналата година. Тук роля има и промяната във вкусовете на местните клиенти. Те все повече загърбват седаните и хечбек моделите и се насочват към кросоувъри и SUV модели.

„Вече е задължително да предлагаме повече SUV модели в Китай – обясни Таварес малко след премиерата на новия кросоувър C5 Aircross. – И към това трябва да добавим и намаляване на разходите.”

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт