728 x 90

Китайците купуват все повече скъпи спортни коли

Китайците купуват все повече скъпи спортни коли

Продажбите на луксозни спортни автомобили в Китай – Ferrari, Aston Martin, Maserati и McLaren – рязко растат четири години след началото на кампанията на президента Си Дзинпин за ограничаване на корупцията. Продажбите на Ferrari и Aston Martin се доближават до върховите си стойности от 2013 година, а за Maserati, McLaren и Porsche 2016 беше най-успешната

Продажбите на луксозни спортни автомобили в Китай – Ferrari, Aston Martin, Maserati и McLaren – рязко растат четири години след началото на кампанията на президента Си Дзинпин за ограничаване на корупцията.

Продажбите на Ferrari и Aston Martin се доближават до върховите си стойности от 2013 година, а за Maserati, McLaren и Porsche 2016 беше най-успешната им година откакто марките са стъпили в Китай. Ръст има и при Lamborghini – в сравнение с 2013 сделките за италианските супер автомобили са нараснали с почти 50 процента.

Това не означава, че президентът на Китай е отслабил натиска срещу корупцията и харченето на държавни пари. Напротив, просто сега се появяват все повече и повече частни клиенти.

Миналата година броят на милионерите в Китай е нараснал с 10%, а до 2026 година се очаква те да се удвоят и да достигнат 1,7 милиона. Китайската икономика продължава да укрепва и увереността на потребителите е на най-високо ниво от края на световната икономическа криза насам.

Според Стив Ман от Bloomberg, китайците просто игнорират програмата на Си Дзинпин.

„Клиентите, които могат да си позволят такива автомобили, обикновено това са хора, които имат собствен бизнес, се завръщат на пазара – обясни Ман. – Това подобрение на бизнес климата е страхотно за Китай. Това може да се пренесе на целия пазар на луксозни автомобили.”

През декември Министерството на финансите на Китай въведе данък „Супер лукс” от 10% върху цената на автомобилите, които са по-скъпи от 1,3 милиона юана или 189 000 долара. Целта му е да се постигне „по-разумно потребление” и да се ограничи изхвърлянето на вредни емисии в атмосферата, но дори и това не забави ръста на продажби на спортни автомобили.

От Bentley потвърдиха, че още в началото на изложението в Шанхай, компанията е получила 60 поръчки за модела Mulsanne с удължена база, като всички те са били подадени в рамките на един ден.

Продажбите на Maserati от началото на 2017 година са скочили с 119% в сравнение с миналата година, а Alfa Romeo и Maserati планират да увеличат дилърствата си в страната с 75 и 50%.

От McLaren очакват тази година да продадат 300 коли в Китай, като през 2016 продадоха 235, което е почти два пъти повече от сделките за 2015.

„Китай е бързо развиващ се луксозен пазар – обясни главният изпълнителен директор на Aston Martin Анди Палмър. – Всъщност, развитието на пазара на луксозни SUV модели тръгна точно от Китай. Това е идеалният пример защо Китай е важен пазар за всички нас.”

Палмър потвърди, че бройките от новия DB11 за Китай са вече поръчани и допълни, че е сигурен, че всичките 270 коли ще бъдат продадени.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт