728 x 90

Много от новите китайски компании ще изчезнат

    Много от десетките китайски стартъпи, които сега излизат на световната сцена и се борят за място сред производителите на електрически и екологични автомобили, буквално ще изчезнат до няколко години. Прогнозата е на шефа на може би най-големия китайски стартъп в последните години – Nio, според когото до 5 години ще останат само 2-3 от новите

    Много от десетките китайски стартъпи, които сега излизат на световната сцена и се борят за място сред производителите на електрически и екологични автомобили, буквално ще изчезнат до няколко години. Прогнозата е на шефа на може би най-големия китайски стартъп в последните години – Nio, според когото до 5 години ще останат само 2-3 от новите компании.

    Nio представи на изложението в Шанхай първия си сериен модел, който има амбицията да е съперник на Tesla Model X.

    Китайското правителство усилено налага електромобилите, тъй като замърсяването на въздуха в страната, не само в големите градове, започна да достига критични стойности. Това породи появата на десетки нови компании, финансирани от технологични фирми или пък инвеститори, които нямат нищо общо с автомобилната индустрия.

    „В световен мащаб най-трудно се започва нещо в автомобилния бизнес – обясни президента на Nio Уилям Ли пред агенция Reuters по време на изложението в Шанхай. – След пет години, от тези компании, които сега искат да произвеждат електромобили, ще са останали само две или три, тъй като само те ще са достигнали минималното ниво от продажби, за да оцелеят.”

    Nio, която доскоро се казваше NextEV, се ползва с подкрепата на големи инвеститори и наскоро приключи втория кръг от набиране на средства, сред инвеститорите са технологичните компании Tencent Holdings и Baidu. Ли потвърди участието на тези компании, но отказа да съобщи каква е инвестицията им или на колко се оценява Nio в момента.

    Сега компанията има около 40 инвеститори, а в началото те са били едва пет или шест, допълни Ли.

    Nio представи в сряда първия си сериен модел – 7-местният електрически SUV ES8. Продажбите на изцяло алуминиевия кросоувър ще стартират догодина, обяви Ли, като допълни, че ES8 ще е насочен към клиентите на Model X, но ще е по-евтин.

    Според Ли, Nio има шанс да успее ако се концентрира изцяло върху електрическите автомобили и предлага по-добро обслужване и дигитална функционалност – все зони, в които традиционните автомобилни производители не се справят достатъчно добре.

    Nio придоби популярност с хиперелектромобила си EP9, който има мощност 1360 конски сили, максимална скорост над 300 км/ч и цена 1,48 милиона долара. EP9 постави нов рекорд на Северната дъга на „Нюрбургринг” за електромобили, а компанията обяви, че ще увеличи производствената серия от 6 на 16 бройки заради сериозното търсене.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт