728 x 90

Кой е виновен за поскъпването на Ampera-e?

    Още преди клиентите на Opel да получат новите си Ampera-e, компанията ги изненада с поскъпване на електромобила. В Норвегия цената му скочи с 4700 евро, в Холандия – с 5700 евро. Така в Норвегия базовата цена на Ampera-e отскочи на 38 000 евро, в Германия – на 39 300 евро, а в Холандия – на

    Още преди клиентите на Opel да получат новите си Ampera-e, компанията ги изненада с поскъпване на електромобила. В Норвегия цената му скочи с 4700 евро, в Холандия – с 5700 евро. Така в Норвегия базовата цена на Ampera-e отскочи на 38 000 евро, в Германия – на 39 300 евро, а в Холандия – на внушителните 46 700 евро. Още веднъж, става въпрос за поръчани, но все още недоставени автомобили.

    От Opel обясниха, че промяната в цените се дължи на General Motors – компанията, която произвежда електромобилите. Всъщност, Ampera-e е европейската версия на Chevrolet Bolt, като разликите между тях са повече от скромни.

    При продажбата на Opel на PSA, от GM поеха ангажимент да доставят Ampera-e, което се произвежда в Лейк Орион, Мичиган, но явно цената на електромобилите не е била предварително договорена.

    В същото време, трябва да отбележим, че още през октомври от GM помолиха норвежките си дилъри да не приемат поръчки за Ampera-e до 2019 година. Но стана точно обратното – поръчките нараснаха от 4000 на 5000. А Норвегия е основният клиент на електромобилите на GM на територията на цяла Европа, там е и най-голям пазарният дял на тези автомобили.

    В същото време в Щатите GM допуска странни издънки по отношение реализацията на Bolt и дилърите периодично недоволстват от това. Досега са реализирани около 15000 електромобила Bolt, но разпределението им по дилърите е меко казано неравномерно. Стигна се дотам, че при дилърите на Chevrolet се натрупаха стотици електромобили, а на други места в страната за Bolt трябваше да се чака неприемливо дълго. Затова и дилъри от Мичиган се организираха и купиха доста коли от колегите си от Калифорния, след което организираха транспорта им на север. Пред учудените погледи на специалистите по планиране и логистика на GM.

    Защо обаче Ampera-e поскъпна в Европа? Най-вероятно, причините са две. По непотвърдена информация от GM гигантът губи по 9000 долара от всеки от тези електромобили, така че вдигането на цената им е логично. И в същото време излизането на пазара на Tesla Model 3 се бави, което работи в полза на Bolt/Ampera-e и GM може да си позволи да надуе цените.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт