728 x 90

Преди инвестицията в Daimler от Geely опитали да купят FCA

    Шефовете на китайския автомобилен производител Geely са водили неформални за покупката на FIAT Chrysler Automobiles (FCA) преди да се насочат към инвестицията в Daimler, съобщи агенция Bloomberg, която цитира анонимни източници от китайската компания. Ли Шуфу, милиардерът, който стои зад Geely купи миналата седмица 9,69% от Daimler срещу 9 милиарда долара. Пак той осъществи контакт

    Шефовете на китайския автомобилен производител Geely са водили неформални за покупката на FIAT Chrysler Automobiles (FCA) преди да се насочат към инвестицията в Daimler, съобщи агенция Bloomberg, която цитира анонимни източници от китайската компания.

    Ли Шуфу, милиардерът, който стои зад Geely купи миналата седмица 9,69% от Daimler срещу 9 милиарда долара.

    Пак той осъществи контакт с FCA в средата на миналата година, за да преговаря за купуването на компанията, ръководена от Серджо Маркионе, като целта му е Geely да се разширява извън Китай. Шуфу обаче така и не потвърди публично за преговорите, тъй като в хода им са се появили различия относно цената на FCA.

    От Geely и FCA отказаха коментар на информацията на Bloomberg. През август Automotive News съобщи, че китайски автомобилен производител е дал оферта за FCA, но тя е била отклонена, тъй като е била е по-ниска от тази, която Маркионе би приел. През август от Automotive News не можеха да потвърдят, че китайската компания е Geely.

    Малко по-късно стана ясно, че и други китайски компании имат интерес към FCA, като най-сериозен се е оказал интересът на Great Wall, но към отделни марки – основно Jeep.

    След сделката за пакета акции от Daimler, Geely вече е най-големият акционер в германския концерн, а това е най-голямата инвестиция, направена от китайска компания в западен автомобилен производител. Geely вече притежава Volvo Cars, а миналата година купи дял в производителя на камиони Volvo AB на стойност почти 4 милиарда долара.

    Докато Geely и другите китайски компании търсят начин да излязат на световния пазар чрез инвестиции в автомобилни производители в Европа и САЩ, главният изпълнителен директор на FCA Серджо Маркионе продължава да твърди, че консолидацията е повече от необходима за по-доброто бъдеще на автомобилните компании. Един от основните му аргументи е, че в момента много фирми харчат излишни пари, за да разработват множество варианти на едни и същи технологии.

    През 2015 година General Motors отхвърли предложението на Маркионе за сливане, след което той насочи усилията си към намаляване задълженията на FCA и обяви, че компанията му вече не се нуждае от партньор.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт