728 x 90

Боб Луц: Защо Де Нисшен се провали в Cadillac

Боб Луц: Защо Де Нисшен се провали в Cadillac

Една от легендарните фигури в американската автомобилна индустрия Боб Луц анализира защо Йохан де Нисшен се провали в опита си да съживи Cadillac и обяснява как се стигна до освобождаването му. „Идването на Де Нисшен в Cadillac изглеждаше като перфектно, макар и неконвенционално решение – смята Боб Луц. – Той беше новак, който не е

Една от легендарните фигури в американската автомобилна индустрия Боб Луц анализира защо Йохан де Нисшен се провали в опита си да съживи Cadillac и обяснява как се стигна до освобождаването му.

„Идването на Де Нисшен в Cadillac изглеждаше като перфектно, макар и неконвенционално решение – смята Боб Луц. – Той беше новак, който не е обвързан с корпоративните традиции на General Motors. Фактът, че имаше зад гърба си успешна кариера в Audi и Infiniti означаваше, че той знае достатъчно за трудностите, с които трябва да се справят т.нар. „второстепенни луксозни марки”, т.е тези, които имат проблеми да наложат статута, който преследват.

„Още с назначаването на Де Нисшен през 2014 година той посочи основния проблем пред Cadillac – това е „евтина луксозна марка”. Cadillac прави отлични коли, компанията инвестира милиарди в създаването на модерна архитектура на моделите със задно предаване, но въпреки това брандът не може да се мери на пазара с Mercedes и BMW.

„Cadillac се представяше най-силно в продажбите на флоти, при колите под наем и сериозно субсидираните лизингови сделки. Тези практики пък допълнително обезценяваха употребяваните коли на марката на вторичния пазар.

„Де Нисшен се зае с проблема като намали продажбите, насочени към даване на коли под наем и въведе по-реалистични стойности на лизинговите сделки. Почти веднага продажбите на Cadillac в Северна Америка започнаха да спадат.

„Ако от GM бяха осигурили на Де Нисшен достатъчно „корпоративно търпение”, неговият план щеше да даде резултати, макар и след няколко години – Cadillac можеше да се отърве от имиджа на „евтина луксозна марка” и да се превърне в истински премиум бранд.

„Но това не се случи. Новините, че продажбите бързо спадат се отразиха зле на имиджа на компанията. Последваха сериозни спорове с дилърите за това как трябва да изглеждат търговските им салони, за да отговарят на стандартите на марката. А смелите маркетингови решения като Book by Cadillac (плащаш месечна такса и караш който искаш модел на Cadillac) така и не проработиха успешно. А скъпите рекламни кампании, в които участваха небрежно облечени брадати метросексуални типове, снимани на мрачни алеи, също не дадоха резултат.

„За мен все още е тайна защо централата на Cadillac беше преместена в Ню Йорк, но така се скъса връзката с GM, под чието ръководство останаха планирането и развитието на моделите.

„Кое доведе до раздялата с Де Нисшен? Не мисля, че е имало една решаваща причина. Като в разпадащ се брак, в един момент се стига до момента, в който и двете страни са наясно, че нещата няма да се получат.

„Йохан никога нямаше да получи луксозните кросоувъри с означението „чистокръвен Cadillac”, от които той и дилърите на марката имаха страшна нужда. А пък GM не е компания, която да продължи да инвестира в марка, която не показва признаци на бързо възстановяване. Както стана дума, контролът върху планирането и развитието на моделите на Cadillac остана в Детройт, което е решаващо за съдбата на марката.

„Cadillac загуби битката срещу надеждността на германските си конкуренти, срещу нашествието на кросоувърите във всички пазарни сегменти и така и не успя да постигне сериозни продажби на новите си модели. А марката продължаваше да губи пари, което също е много важно.

„Разводът е тъжна история. Cadillac прави страхотни коли. Де Нисшен е страхотен автомобилен шеф и лидер. Но не получи достатъчно продължителен във времето кредит на доверие. За мен, тук няма виновни, просто така се случи.”

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт