Аукционната компания Googing & Company ще извади на търг през август в Пебъл Бийч единственото състезателно Ferrari, боядисано в синьо – Ferrari 500 Mondial Series II от 1955 година. Колата е уникална защото всички други заводски коли на тима на Енцо Ферари са се състезавали боядисани в червено. В последните 58 години колата е била
Аукционната компания Googing & Company ще извади на търг през август в Пебъл Бийч единственото състезателно Ferrari, боядисано в синьо – Ferrari 500 Mondial Series II от 1955 година. Колата е уникална защото всички други заводски коли на тима на Енцо Ферари са се състезавали боядисани в червено. В последните 58 години колата е била притежание на един собственик, което е означава, че историята й е пределно ясна.
Първоначално шасито с номер 0556 (0446)/MD с каросерия дело на Scaglietti е било доставено на френския пилот Франсоа Пикар. Той участва с този автомобил, оцветен в състезателните цветове на Франция, в 24-часовото състезание Гран при на Париж. По-късно колата е карана и от Джино Мунарон, който всъщност прави най-интересната сделка в историята на автомобила.
През октомври 1955 година Scuderia Ferrari купува колата от Мунарон и през ноември същата година тази кола е една от трите, с които тимът на Ферари участва в Гран при на Венецуела.
С Еуджение Кастелоти зад волана това Ferrari 500 завършва на пето място в общото класиране и на първа позиция в класа си, като не е ясно защо Ил Комендаторе е оставил синия цвят на борда на колата.
След това състезание колата е продадена на дипломата от Доминикана Порфирио Рубироса, след това идва ред на няколко собственици, междувременно диференциалът на автомобила блокира и накрая той се озовава в дилърство на Ferrari.
През пролетта на 1960 година колата е купена от Робърт Филипс, офицер от военноморските сили на САЩ, който я откарва в авиобаза в Оуклънд, Калифорния. Там Филипс си осигурява гараж и работилница под охрана и в продължение на 9 месеца ремонтира италианската машина като успява да възстанови двигателя, трансмисията и дори пораженията по каросерията, след което стартира в различни местни състезания.
Последната реставрация на автомобила е била преди 10 години, като той е бил и пребоядисан. Засега няма прогнози за цената, която може да постигне италианския болид на търга.
Ferrai 500 Mondial Series II се задвижва от 2-литров 4-цилиндров редови двигател с два карбуратора Weber 40 DCOA/3. Мощността на мотора е 170 конски сили и той работи с 5-степенна механична трансмисия.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *