Спорът за това коя марка и коя компания са №1 сред премиум автомобилите през 2018 се оказа изключително интересен и ожесточен, а резултатите показват, че лидерите започват да се откъсват напред. BMW Group отчете рекордните 2,49 милиона автомобили, продадени през 2018 година, като тук влизат резултатите на BMW, Mini и Rolls-Royce. В същото време Daimler
Спорът за това коя марка и коя компания са №1 сред премиум автомобилите през 2018 се оказа изключително интересен и ожесточен, а резултатите показват, че лидерите започват да се откъсват напред.
BMW Group отчете рекордните 2,49 милиона автомобили, продадени през 2018 година, като тук влизат резултатите на BMW, Mini и Rolls-Royce. В същото време Daimler обяви, че общите продажби на Mercedes и Smart са 2,44 милиона, но и че Mercedes продава повече от BMW.
„BMW Group постигна рекордни продажби през 2018. 2,49 милиона продажби означават, че BMW Group е най-големият премиум автомобилен производител за 15-а поредна година”, обяви главният изпълнителен директор на компанията Харалд Крюгер.
Mercedes-Benz отчете 2,31 продадени леки коли за миналата година и германците обявиха, че марката е шампион при премиум брандовете за 2018.
Анализаторите на световния пазар обаче са на мнение, че дългогодишната доминация на BMW, Mercedes и Audi при премиум автомобилите може да бъде застрашена заради все по-сериозния интерес към електромобили и автономни коли, тъй като това отваря възможности за прогрес на нови играчи – като Tesla.
„Въпросът е дали Tesla ще поеме ролята на Apple в автомобилната индустрия и утвърдените премиум марки ще изостанат, както при смартфоните стана с Nokia и Blackberry”, коментира анализаторът на UBS Патрик Хумел.
Продажбите на Tesla за миналата година са 245 240 автомобили.
Успехът на германските производители се крепи на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене, но вкусовете на клиентите се променят и те все повече се насочват към електромобили и коли, оборудвани с най-новото поколение инфотейнмънт системи, снабдени с най-новия възможен софтуеър.
Германските марки също лансират електромобили, но печалбата и основните им приходи идват от моделите с мощни дизелови и бензинови мотори.
Mercedes постигна рекордни продажби през миналата година, благодарение основно на ръст от 11% на пазара в Китай – най-големият автомобилен пазар в света. В същото време продажбите на Mercedes в в САЩ паднаха с 6,3%, а в Европа – с 2,3%.
Продажбите на S-класата са се увеличили с 12%, обявиха от Mercedes, а над една трета от клиентите на марката са избрали SUV модел. Освен това, около 25% от продажбите на Mercedes се падат на компактни модели.
„През 2018 Mercedes остана на върха на премиум сегмента в автомобилната индустрия за трета поредна година”, обяви вчера главният изпълнителен директор на Daimler Дитер Цетче.
Според независимите анализатори, Mercedes е запазил първата си позиция пред BMW и Audi, благодарение на увеличеното производство в Китай.
„В момента Mercedes има сериозен аванс пред BMW и състезанието е между тях. Audi ще остане зад тях още години”, обясни анализаторът на Nord LB Франк Швопе.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *