728 x 90

Сериозни промени в Maserati

    Спадащите продажби и свиващите се печалби на Maserati налагат нова стратегия за развитието на италианската марка, призна новият главен изпълнителен директор ва FCA Майкъл Манли. Той допълни, че организационното свързване на Maserati с Alfa Romeo е било грешка, а освен това клиентите са започнали да възприемат Maserati „почти като масова марка” Манли върна начело на

    Спадащите продажби и свиващите се печалби на Maserati налагат нова стратегия за развитието на италианската марка, призна новият главен изпълнителен директор ва FCA Майкъл Манли. Той допълни, че организационното свързване на Maserati с Alfa Romeo е било грешка, а освен това клиентите са започнали да възприемат Maserati „почти като масова марка”

    Манли върна начело на Maserati Харалд Вестер, като германецът ръководи марката от 2008 до 2016, а първата му задача ще да наеме нов мениджърски екип и да представи нов план за развитието на марката.

    Вестер вече взе Жан-Филип Лелуп от Ferrari, за да оглави новия депатрамент Maserati Commercial, а Maserati Северна Америка също се сдоби с нов бос. Все още обаче от FCA няма информация дали Maserati ще получи нови инвестиции.

    Манли прогнозира, че очаква първите промени от Вестер и екипа му да станат факт през втората половина на 2019 година.

    Maserati записа сериозен спад на продажбите в Китай и имаше проблеми с новите WLTP правила за вредните емисии. Но основният проблем се крие в това, че марката няма нови модели. Гамата GranTurismo и GranCabrio е от 11 година на пазара, седаните Ghibli и Quattroporte са на 5 години, а Levante се продава от 2 години, но вече регистрира спад на продажбите.

    Планът за 2018 беше за 75 000 продажби, но след това беше коригиран на 50 000 коли. До края на септември обаче продажбите бяха едва 26 400, а все още се чака окончателната информация за миналата година.

    Плановете за развитието на Maserati за следващите 5 години бяха първоначално представени от покойния бос на FCA Серджо Маркионе през юни миналата година. Те включваха лансирането на купето Alfieri – в електрическа и хибридна версия, нов SUV модел, който да е позициониран под Levante и нови модели, които да заместят Ghibli, Quattroporte и Levante – в електрически и plug-in хибридни версии.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт