728 x 90

Tesla ще продава колите си основно онлайн

Tesla ще продава колите си основно онлайн

Tesla почти напълно ще се откаже от спорния си модел за продажба на автомобили – чрез дилърства, собственост на компанията и ще заложи само на търговия онлайн. Новият модел също е много радикален, поне що се отнася до продажбите на коли, но ще спести много пари на Tesla. Така компанията влиза в ценовата война на

Tesla почти напълно ще се откаже от спорния си модел за продажба на автомобили – чрез дилърства, собственост на компанията и ще заложи само на търговия онлайн. Новият модел също е много радикален, поне що се отнася до продажбите на коли, но ще спести много пари на Tesla. Така компанията влиза в ценовата война на производителите на електромобили, след като този месец трябва да се появи Model 3 във версия на обещаната от самото начало цена от 35 000 долара.

„В следващите няколко месеца планираме да затворим много от нашите магазини, като ще останат малко от тях на най-оживените локации – потвърдиха от компанията. – Преминаването на онлайн продажби, заедно с други мерки за намаляване на разходите, които вече се прилагат, ще ни позволят да намалим средно с 6% цените на колите ни и да стигнем до цена от 35 000 долара за Model 3.”

Години наред Tesla води оспорвана битка с отделните щати и дилърите на автомобили заради собствената си търговска мрежа, тъй като в много щати този модел е забранен, за да се пазят интересите на традиционните търговци на коли.

В момента Tesla има около 120 точки за продажба на коли, които са разположени основно в молове и търговски центрове. Те не са дилърства в традиционния смисъл на думата, а по-скоро се доближават до концепцията за магазин за електроника или мобилни телефони. Магазините на Tesla са разположени на малка площ, нямат сервиз, както сектори за застраховки и финансиране на клиентите.

Първите реакции на анализаторите на това решение са положителни, като част от тях дават пример с Amazon – „компанията, която показа, че нямаш нужда от физическо присъствие, за да развиваш успешно търговия”. Ако онлайн стратегията на Tesla се окаже успешна, то компанията на Мъск ще окаже допълнителен натиск върху традиционната автомобилна индустрия, която все още е сериозно обвързана със законите за работата с дилърите.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт