728 x 90

Египтяните бойкотират новите коли

Египтяните бойкотират новите коли

Кампанията, която призовава египтяните да не купуват нови коли защото са твърде скъпи, се отрази на продажбите и доведе до намаляване на цените, но това е недостатъчно за протестиращите. Населението на Египет е над 98 милиона и пазарът има потенциал да е важен и голям, но всъщност много малко египтяни притежават собствен автомобил. Най-популярните нови

Кампанията, която призовава египтяните да не купуват нови коли защото са твърде скъпи, се отрази на продажбите и доведе до намаляване на цените, но това е недостатъчно за протестиращите.

Населението на Египет е над 98 милиона и пазарът има потенциал да е важен и голям, но всъщност много малко египтяни притежават собствен автомобил.

Най-популярните нови модели на местния пазар струват между 200 000 и 300 000 египетски лири (между 11 500 и 20 000 долара), което е почти десет повече от средната годишна заплата на държавен чиновник, който изкарва по 3000 лири на месец.

Движението за по-евтини автомобили стартира преди няколко години под лозунга „Нека да ръждясат” – колите да останат при дилърите и да ръждясат и набра сила в края на миналата година, въпреки че от 1 януари колите, внос от Европа са с нулево мито.

Това доведе до спад на цените, но протестиращите все още не са доволни. Те обвиняват дилърите, че са вдигнали твърде много цените, след като египетската лира беше сериозно девалвирана спрямо американския долар през ноември 2016.

Според няколко дилъри на автомобили в Кайро цените на новите коли са спаднали с 20 000 до 40 000 лири (1500-2300 долара), а при луксозните возила спадът е с 100 000 – 150 000 лири.

Но клиентите все още не се връщат при продавачите.

Пазарът в Египет отбеляза спад от 42% през януари спрямо последния месец на миналата година – от 19 804 на 11 460. В сравнение с януари 2018 ръстът е 10,8%, но „Нека да ръждясат” наистина набра сили през 2018 година.

Дилърите вече са забравили добрите времена между 2012 и 2017, когато колите в Египет нараснаха с 50% до 9,9 милиона, но след 2016 ръстът сериозно се забави и остава скромен.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт