728 x 90

Експертите съветват: 5 неща, за които да следим при покупка кола втора ръка

През последните седмици на всички ни се наложи да намалим пътуванията си по обективни причини. Но тази принудителна промяна в начина ни на живот ни накара да преосмислим и избора на средства за пътуване, които бихме предпочели да използваме, за да защитим себе си и близките си в рискова обстановка. Така личният автомобил си остава

През последните седмици на всички ни се наложи да намалим пътуванията си по обективни причини. Но тази принудителна промяна в начина ни на живот ни накара да преосмислим и избора на средства за пътуване, които бихме предпочели да използваме, за да защитим себе си и близките си в рискова обстановка. Така личният автомобил си остава нашия „остров на спокойствието“, когато трябва да се придвижим или да напазаруваме храна.

И макар сделките с автомобили да са намалели значително заради ограниченията в придвижването, можете добре да се подготвите за момента, в който ще трябва да купувате автомобил втора употреба и дори да направите предварително проучване, още преди да сте го видели на живо.

Един бърз поглед към сайтовете за обяви за употребявани автомобили ще ви убеди, че предлагането е значително, което прави задачата за избор на най-подходящата оферта много по-сложна. Ако спазвате няколко просто препоръки и „си напишете домашното“, ще намалите значително риска от грешна покупка.

Колко пъти е обиколила Земята

Най-важният параметър, който обикновено проверяваме, наред с годината на производство, е пробега на предлагания автомобил. Директно бягайте от оферти с нереален пробег. Ясно е, че една кола на 15 години няма как да бъде на 100 000 км, защото това прави средно месечен пробег под 600 км, а едва ли някой би си купил масов клас превозно средство, за да го кара по толкова малко, докато плаща лизингови вноски, застраховки и данъци.

Въпросът тук по-скоро е как да разберем дали цитираният пробег е реален и ако не е – с колко се различава от истината. В случая най-добре е да разчитате на сайт за проверка на историята като VIN-Info.com. Ако автомобилът е със западноевропейски произход, е твърде вероятно да има редовни вписвания на събитията от неговата история – от нормалните сервизни обслужвания до инциденти. Именно по вписания пробег при инспекциите можете да видите как е вървял пробега на колата с времето и дали отдавна не е надхвърлил това, което пише на километража в момента.

Удари и механични повреди

Ако имате по-набито око, ще можете да различите разликите в нюансите на боята на различните детайли (особено с добри слънчеви очила) и ширината на фугите между тях. Това са свидетелства за ремонти по едрогабаритните части и те би трябвало да ви алармират най-вече за това да проверите какво ги е наложило – дали само драскотина или сериозен удар, който е засегнал и купето или ходовата част.

Операциите за ремонт, обаче, стават все по-високотехнологични, така че много често е почти невъзможно да разберете, че даден детайл е пребоядисван или сменян. Затова можете да разчитате на съвестта на контролните органи, които са вписали инцидентите и застрахователните събития в историята на автомобила. Така с помощта на отчет за историята, ще можете да видите не само дали конкретната кола е участвала в ПТП, доколко сериозно е било то (напр. дали е имало отворени въздушни възглавници), но и какви по-сериозни механични ремонти са извършвани (напр. смяна на двигател или трансмисия).

Брой собственици и произход

Всеки се грижи различно за колата си, а и големият брой предишни собственици може да е индикация за проблеми, свързани със скъпи ремонти. Трудно можете да получите точна информация за това колко са били собствениците в България, освен в редките случаи, в които купувате автомобила от първия му собственик или е запазена историята му (но в случая пак опира до доверие към продавача).

За сметка на това обикновено можете да проверите колко са били предишните собственици, ако автомобилът в внесен от по-западна на нас държава. Ще получите тази информация в пакета от сведения при проверка на VIN номера на сайт като VIN-Info.com. Нещо повече – там ще излезе и информация за това дали превозното средство някога е присъствало в базите данни за издирвани от полицията возила в различни държави.

Сравнете номерата

Това е на практика най-тривиалното нещо, което можете да направите – вижте дали VIN-а, щампован на купето, съвпада с този в документите на продавача. Така ще си спестите много неприятности с неясен край при пререгистрацията му и ще се уверите, че няма явни манипулации на номера на едното или другото място.

Емоциите не са най-добрия ви съветник

Колкото и да желаете новата кола и да нямате търпение да я покарате, не забравяйте, че трезвият ум ще ви спести много нерви и средства. Често продавачите на проблемни автомобили влагат извънредно големи усилия да ги накарат да изглеждат безупречно и атрактивно, за да прикрият други техни проблеми. Така че ако колата е твърде излъскана, това може да се дължи не толкова на грижата на текущия ѝ собственик, а повече на желанието му да се отърве час по-скоро от нея.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт