728 x 90

Новият Honda Jazz пристига в България през лятото

Напълно новият Honda Jazz идва през това лято в България. Продажбите му у нас започват едновременно с тези в другите европейски страни. Моделът осигурява лесно, приятно и икономично управление благодарение на технологията „e:HEV“. Освен това, колата предлага най-богатия пакет в сегмента си, комбинирайки подобрения комфорт за пътниците, интуитивната технология с безпрецедентна свързаност, дистанционни услуги. За

Напълно новият Honda Jazz идва през това лято в България. Продажбите му у нас започват едновременно с тези в другите европейски страни. Моделът осигурява лесно, приятно и икономично управление благодарение на технологията „e:HEV“. Освен това, колата предлага най-богатия пакет в сегмента си, комбинирайки подобрения комфорт за пътниците, интуитивната технология с безпрецедентна свързаност, дистанционни услуги.

За първи път Jazz ще се предлага изключително в Европа само с хибридно задвижване. Новата система e:HEV прави своя пазарен дебют именно с този модел. Тя включва два компактни мощни електродвигателя, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки.

Сумарната мощност от 109 к.с. / 80 кВт е в състояние да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек. Максималната скорост на хибридния Jazz e 175 км/ч. Стандартният модел отделя вредни емисии от CO2 от 102 г/км (WLTP) и изразходва едва 4,5 л/100 км (WLTP), докато за версията с увеличен клиренс Crosstar съответно данните са 110 г/км (WLTP) СО2 и 4,8 л/100 (WLTP).

За още по-въодушевяващо шофиране хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление:
– Електрически: задвижващият електромотор черпи енергия директно от литиево-йонната батерия;
– Хибриден: двигателят подава мощност към функциониращия като генератор електромотор, който на свой ред я предава към задвижващия електрически силов агрегат;
– Режим двигател с вътрешно горене: бензиновият двигател е свързан директно с колелата през заключващ съединител.

При движение в града се редуват електрически и хибриден режим. При шофиране на магистрала се намесва логично двигателят с вътрешно горене, подпомаган от задвижващия електродвигател.

В хибриден режим излишната енергия се складира директно в батериите. Eлектрическият режим се включва и при намаляване на скоростта, използвайки регенерираната при спиране енергия, която дозарежда батерията.

Превключването между трите режима на шофиране се случва плавно и неусетно за пътниците. Високооборотните електромотори са разработени от Honda и са максимално олекотени и компактни, като задвижващият се „развърта“ до 13 300 об/мин и осигурява максимален въртящ момент до 253 Нм.

Вместо конвенционалната трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати. Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване. Освен плавното ускоряване, осигурено от системата e:HEV, и комфорта при езда, напълно новият Jazz бе допълнително подобрен по отношение здравината на каросерията и понижаване на силата на триене между частите на окачването.
 
Новият Honda Jazz идва напълно оборудван още от базовото си ниво с всички асистенти и системи за активна безопасност, обединени под името Honda Sensing, но с допълнителни подобрения. Нова разработка е предна широкоъгълна камера. Система за автоматично спиране в града вече е способна да разпознава пешеходци, велосипедисти и др. нощем. Нещо повече – тя вече прилага спирачно усилие, за да избегне удар, когато автомобил пресече пътя на вашия Jazz перпендикулярно, или в случай на завой при пресичане на пътя на насрещно движещ се автомобил.

За първи път в оборудването на Jazz Honda въвежда адаптивен автопилот и асистент за спазване на пътната лента. Както и система против напускане на пътното платно. Информацията за мъртва точка на видимостта със следене на напречния трафик е стандартна в ниво на оборудване Executive.

Интелигентният ограничител на скоростта разпознава предписанията на пътните знаци и настройва скоростта на движение на автомобила съгласно тях. Ако автомобилът в даден момент се движи със скорост по-висока от разрешената на таблото светва индикатор, допълнен от звукова сигнализация и системата постепенно намалява скоростта. Автоматичното превключване между къси и дълги светлини, както и системата за разпознаване на пътни знаци също остават част от Honda SENSING при новия Jazz.

Не по-малко важна за Honda e пасивната безопасност. В случая пътниците разчитат на десет въздушни възглавници, включително и иновативна централна, вградена в задната част на облегалката на шофьора и надуваща се странично в случай на удар. По този начин тя предпазва главите на пътниците в случай на удар.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт