728 x 90

БГ студенти от ТУ София на подиума в Shell Eco-marathon 2017

БГ студенти от ТУ София на подиума в Shell Eco-marathon 2017

Колата на Технически университет София, която се състезава в категорията „Градски тип“ с водородна горивна клетка се класира на трето място в Европа по време на Shell Eco-marathon Европа 2017. Отборът на студентите от столицата успя да измине 189 км/м3 със своя иновативен автомобил „Феникс“ и се изкачи в класацията спрямо 2016 г. Двата български

Колата на Технически университет София, която се състезава в категорията „Градски тип“ с водородна горивна клетка се класира на трето място в Европа по време на Shell Eco-marathon Европа 2017. Отборът на студентите от столицата успя да измине 189 км/м3 със своя иновативен автомобил „Феникс“ и се изкачи в класацията спрямо 2016 г.

Двата български тима в другата категория на състезанието – „Прототипи“ с електрическа батерия, които са на Русенския университет „Ангел Кънчев“ и на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ – гр. Чепеларе, също се представиха достойно. Отборът на Русе измина 360 км/кВтч и се нареди на 12-то място в класирането, а учениците от Чепеларе постигнаха подобрен резултат от 253 км/кВтч, което ги изкачи в класирането спрямо миналата година, а именно – от 25-то на 22-ро място.

През 2017 г. България отбеляза 10 години участие в Shell Eco-marathon Европа. От включването си в състезанието българският екип в еко проявата наброява над 400 студенти от четири учебни заведения – Техническите университети в София и Варна, Русенския университет „Ангел Кънчев“ и Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ – Чепеларе.

Общо 171 отбора от 29 държави в Европа и света се събраха тези дни в Лондон, за да се състезават в една от най-престижните надпревари, в която участниците намират решения на глобални инженерни и енергийни предизвикателства. След като в продължение на 12 месеца тези млади умове проектираха, изграждаха и тестваха своите енергийно-ефективни превозни средства, те излязоха на специално изработената писта, дълга 1577 км, за да изминат възможно най-дълго разстояние с еквивалента на един литър гориво или 1 кВтч енергия. Младите инженери се състезаваха в две основни категории – „Прототипи“ и „Градски тип“.
 
Победителите в „Прототипи“ са:
– Microjoule-La Joliverie от Франция, вид енергия „Вътрешно горене“ с консумация на гориво 2,504 км/л.
– ECO-DIMONI от Испания, вид енергия „Електрическа батерия“ с консумация 729 км/кВтч
– H2politO – molecule da corsa от Италия, вид енергия „Водородна клетка“ измина 831 км/м3

Победителите в „Градски тип“ са:
– Toulouse Ingénierie Multidisciplinaire от Франция, вид енергия „Вътрешно горене“, подобри световния рекорд за използвано гориво от 685 км/л.
– SolarCarSolutions / ISEN Toulon от Франция, вид енергия „Електрическа батерия“ с консумация на гориво от 187 км/кВтч
– Green Team Twente от Холандия, вид енергия „Водородна клетка“ измина 277 км/м3

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт