728 x 90

Тoyota срещу CNN: Битката на титаните

    Версията на CNN. В разположение на CNN попада документ, който може да причини на Toyota сериозни неприятности. В доклад датиран от 2006 г., снабден с гриф "конфедициално" се казва, че инженерите на компанията са открили проблем в програмното обезпечаване, което предизвиква "внезапно непреднамерено ускорение" в тестови автомобил по време на производствени изпитания. Както следва от

    Версията на CNN. В разположение на CNN попада документ, който може да причини на Toyota сериозни неприятности. В доклад датиран от 2006 г., снабден с гриф "конфедициално" се казва, че инженерите на компанията са открили проблем в програмното обезпечаване, което предизвиква "внезапно непреднамерено ускорение" в тестови автомобил по време на производствени изпитания. Както следва от превода, направен за CNN, проблемите с круиз контрола възникват по време на тестове с индекс 250L, който по-късно излиза на пазара като Lexus 460. В документа се казва, че "ремонтът необходим заради безопасността" ще се наложи и за друг модел – 180L, който в серийното производство е получил името Toyota Tundra.

    Версията на Toyota. От японската компания твърдят, че заявлението на телевизионерите не съответства на действителността и продължават да отричат, че твърдението не отговаря на реалността. И всяко непреднамерено ускорение в някоя от горните тестови машини не се дължи на проблеми в електрониката или бъгове в софтуера. Специалистите от Toyota Techical Center в Мичигън заявяват, че описаното в документа няма нищо общо със самостоятелното движение на автомобила и в хода на подготовката към производство всички забелязани проблеми са били отстранени.

    Според някои наблюдатели, именно този доклад хвърля светлина върху няколко случая от 2010 г., когато с няколко тойоти се е случило това, от което са се опасявали инженерите на фирмата. В редица епизоди се стига и до катастрофи с човешки жертви. В докладите на Националното управление на безопасността на транспорта тогава стигат до извода, че електрониката не е виновна, а проблема се корени в лоши килимчета, заял педал на акселератора или грешки на шофьора.

    ПП на редактора: Нещо в повече ми идват скандалите с Тойота, и то предизвикани само от американците. Първо беше педалския проблем, сега не можели да работят под темпомат. А хората продължават да си купуват Toyota. И то много. Вярно, има спад, но къде ли няма. Ние, българите, обичаме теориите за конспирациите и затова няма да бъда и аз изключение от това правило и да се опитам да чета между редовете. Защото когато започва една компания в бранша да бъде следена под лупа тенденциозно, направо си замирисва… А трябва да бъде ясно на всички, че техниката е дело на човек, в която са възможни грешки. И не само са възможни, но ако ги няма, то тогава нещо не е в ред. Важно е да няма тенденциозност – и в хвалбите, и в критиките. Защото има и една друг хубава поговорка, която обяснява какво се случва, когато двама се карат!
    Йордан Луканов

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт