728 x 90

Женева 2012 – нови модни идеи, икономия и фън са ключовите думи

    Борислав Цаков На провеждащото се в момента автомобилно изложение край Женевското езеро журналисти, търговци, клиенти и запалянковци могат да видят много и интересни неща. Няколко са новите тенденции, които се откроиха пред мен и които според мен ще диктуват посоките на развитие в близко бъдеще. Производителите ще разчитат на различни хватки, за да впечатлят оределите

    Борислав Цаков

    На провеждащото се в момента автомобилно изложение край Женевското езеро журналисти, търговци, клиенти и запалянковци могат да видят много и интересни неща. Няколко са новите тенденции, които се откроиха пред мен и които според мен ще диктуват посоките на развитие в близко бъдеще. Производителите ще разчитат на различни хватки, за да впечатлят оределите и още по-претенциозни купувачи. Някои влагат интересни технологични решения, други преобличат моделите си. Трети пък залагат на различните възможности за намаляване на разходите за самите тях, но главно и за потребителите – олекотяване, усъвършенстване или тотален завой към електричеството.

    Рационалната идея
    Тук веднага би трябвало  да се засилим и скочим в новия FORD B-Max. Говоря буквално – когато са отворени и двете врати – няма какво да ни попречи! Страничната конструктивна колона на купето, която държи задната врата и затваря предната, просто липсва. Задната врата е на релса и се отваря с плъзгане, както при бус. Така достъпът до цялото купе и двете седалки е улеснен максимално. Колата, макар и неголяма по размери, е просторна и изглежда едва ли не като голям ван. ,,А къде отиде конструктивната цялост и сигурността?” – ще попитате веднага. Всъщност и двете врати завършват със заздравени колонки, които при затворено положение се превръщат в двойна, усилена част от цялостното купе.
    Форд в този случай са първи, но и други явно мислят в тази посока.  Достатъчно е да хвърлим поглед на концепта TATA Megapixel.

    Нови дрехи
    Явно вече мина времето, когато за една хубава нова кола казвахме, че е лъскава. Нарушаването на този постулат тръгна първо при вторични пребоядисвания, дело на маниаци по екстравагантното. После се включиха и някой от тунинг-фирмите, които правят бутикови експонати. Сега вече няколко от големите производители също преобличат автомобилите си в матов тоалет. Със сигурност е интересно да видиш уж обикновен Ситроен С5, но без гланц. За сметка на това пък боята му изглежда като сатен след проветряване сутрин и аз не можах да му устоя – погалих го и ми хареса.Заради точно този ефект подозирам, че и други марки ще възприемат тази нова модна линия. Но така и до момента не разбрах, дали това допринася с нещо практично или е само трик за окото. Дали пък на това покритие няма драскотините да се забелязват по-малко?

    Сваляне на килограми
    Пътували ли сте със самолет в последно време? Не може да не сте забелязали, че някои от авиокомпаниите са предприели масирана кампания за намаляване на килограмите. В това число диетата е и за нас – пътниците, с това драстично намаляване на храната и на питиетата. Но важното, на което искам да обърна внимание, са седалките. Старите тежки, обемни  и масивни кресла се заменят с тънки, олекотени и ергономични седалки. Те осигуряват повече ,,въздух”, пестят  място и с умните си извивки оставят място за коленете и краката. А заради новите  материали, от които са направени, не бих казал, че с нещо са по-неудобни или некомфортни. И най-важното е, че са много по-леки. А това намалява тежината и така сериозно се пести гориво. Същото започва и при автомобилите. В огромните и тежки кресла на ,,Пурата” от преди четвърт век има комбинация от пружини, дунапрен и т.н. Истински матрак! Но днес  дори матраците са  с дебелина 6 сантиметра! Напълно логично изглежда появата на тънки и леки модерни седалки, с изящна форма и иновационни материи. Така обемът в купето е по-голям, без да се увеличават външните габарити на возилото. А разликата в килограмите гарантира икономия на гориво.  Само надникнете в спиращия дъха Hyundai i-oniq и ще разберете за какво става дума.

    Купон в колата
    Който си мисли, че колата е само средство за придвижване, значи е проспал поне година. Ако има нещо, в което почти всички големи производители са единодушни, това е, че трябва да ни осигурят в купето и забавления. Аз лично не съм убеден, че е чак толкова важно да можем да качим снимките си и на дисплея в колата, но все пак съм малко над 45… Навярно това е най-малкото, което днешните коли ни осигуряват. Такава е тенденцията почти навсякъде – както при луксозните лимузини от BMW, така и в 4-тата версия на симпатичното RENAULT CLIO, на което френската марка ще разчита много. Дори в мъника от SKODA – CITIGO, който се очаква от май да е в България и да струва под 15 000 лева, навигацията нарочно е преносима и на дисплея й можем да правим какво ли не. Както си джиткаме из CITY-то, паркираме за миг, взимаме си дисплея в ръка и GO нататък пеша. Сигурно не е далеч времето, когато това ще е всъщност и мобилния ни телефон…

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт