728 x 90

В Германия продават нови коли с ваучери през сайт за колективно пазаруване!?

Кирил Стойков На някои може да не им се вярва, но автомобилните производители в Европа наистина са изправени до стената. Продължаващата финансова криза най-тежко тресна именно заводите за коли, доставчиците на части и дилърите на нови возила. Когато европеецът почва да пести, той се замисля първо дали да не отложи покупката на автомобил с година-две

Кирил Стойков

На някои може да не им се вярва, но автомобилните производители в Европа наистина са изправени до стената. Продължаващата финансова криза най-тежко тресна именно заводите за коли, доставчиците на части и дилърите на нови возила. Когато европеецът почва да пести, той се замисля първо дали да не отложи покупката на автомобил с година-две – когато времената се променят за добро. Пък и нали преди няколко години се отърваха от трошките, възползвайки се от правителствените програми за подпомагане при покупка на нови возила, спестявайки от 2000 до 4000 евро.
Кризата обаче се задълбочава, а спадът на продажби на Стария континент вече е почти 10 процента след първото тримесечие на годината. Продавачите на автомобили се чудят как да оцелеят и вече предлагат нечувани отстъпки. Това се случва дори и в Германия, където все още се продава всеки пети нов автомобил от континента. Дилър от Кьолн пусна ваучери в сайт за колективно пазаруване от по 99 евро, с което всеки клиент получава отстъпка от 5450 при покупка на чисто нова "форд фиеста" или почти 1/3 от реалната цена!?
Отстъпките в Германия достигнаха най-високите си нива от 7 години насам или средно на 12% от продажната цена.
В момента намаленията са единствения начин за стимулиране на продажбите, казва Фердинанд Дуденхофер, директор на Центъра за автомобилни изследвания в Университета на Дуисбург-Есен. Заради срив на пазара в Южна Европа оттам се изтеглят коли, които след това се продават в Германия с големи отстъпки, обяснява Дуденхофер. Прогнозите на IHS Automotive са, че тази година европейските компании ще произведат 18,7 млн. коли при капацитет от 26,1 милиона. Ако пазарът продължи да се свива, се очертават по-големи отстъпки, защото ще трябва да се търси пазар на произведените коли, които вече са препълнили паркингите на автомобилните производители.
Ценообразуването в Европа е един от най-големите рискове. Ако намаленията продължат и една компания реже от цените, ще я последват и конкурентите, смятат германски анализатори.
"Клиентите вече се нуждаят от две седмици на размисъл и се опитват да преговарят за намаляване на цената средно три пъти, преди да направят своето решение", признава търговец на VW в северната част на Париж.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт