728 x 90

Бърни ще избира между Pirelli и Michelin

    Производителите на гуми Pirelli и Michelin ще имат трудната задача да убедят шефа на Формула 1 Бърни Екълстоун, че заслужават да са следващия доставчик на световния шампионат. Само тези две компании подадоха документи в конкурса на ФИА, а срокът за представянето на плановете им, които трябва да отговарят на техническите изисквания и тези за безопасност

    Производителите на гуми Pirelli и Michelin ще имат трудната задача да убедят шефа на Формула 1 Бърни Екълстоун, че заслужават да са следващия доставчик на световния шампионат.

    Само тези две компании подадоха документи в конкурса на ФИА, а срокът за представянето на плановете им, които трябва да отговарят на техническите изисквания и тези за безопасност на Формула 1 изтече на 17 юли.

    От Pirelli и Michelin потвърдиха пред британското списание Autosport, че са изпълнили това си задължение и сега Бърни трябва да вземе решение, обосновано с търговските параметри на всяка една от двете кандидатури.

    В следващите седмици Екълстоун ще се срещне с Пол Хъмбъри и Паскал Куанон, а през септември ще обяви кой ще доставя гуми на Формула 1 за периода 2017-2019.

    „Ние имаме 100-годишна история в моторните спортове и в последните пет сезона работим с Формула 1 като ексклузивен доставчик – заяви моторспорт директорът на Pirelli Пол Хъмбъри. – Това е солидна база за предстоящите преговори, дори от гледната точка на ФИА.

    „Ние сме добре познат, утвърден доставчик, който работи на високо ниво и покриваме всички изисквания на Формула 1. Що се отнася до техническите изисквания, за нас няма никакъв проблем да се вместим в тях. Ако има промени в правилата, то ние ще направим всичко възможно, за да променим в тази посока и състезателните ни гуми за Формула 1.”

    Куанон заяви през юни, че основната му битка ще е да убеди Екълстоун, че Формула 1 трябва да приеме промените, предлагани от Michelin.

    От френската компания държат болидите във Формула 1 да бъдат качени на 18-цолови сликове, както и доставчикът да осигури на тимовете по-издръжливи гуми, което ще позволи на пилотите да карат повече време на пълна газ в хода на състезанията.

    През май Бърни предположи, че завръщането на Michelin във Формула 1 може да не се окаже толкова добра идея, тъй като според него „французите искат да доставят много твърди гуми, с които да се изкара цял сезон, а освен това не понасят да бъдат критикувани.”

    Френската компания не е участвала във Формула 1 от 2006, но е ексклузивен доставчик на гуми за бързо набиращия скорост световен шампионат с електромобили Формула Е.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт