728 x 90

Парите на Малдонадо дърпат Lotus надолу

Парите на Малдонадо дърпат Lotus надолу

В последните месеци финансовата криза в тима от Формула 1 Lotus се изостри изключително много – в Унгария тимът получи със закъснение гумите си от Pirelli преди първата свободна тренировка заради неплатени сметки, а в Белгия полицията арестува болидите и оборудването на отбора заради неуредени взаимоотношения с бившия тест пилот Шарл Пик. Отделно от това

В последните месеци финансовата криза в тима от Формула 1 Lotus се изостри изключително много – в Унгария тимът получи със закъснение гумите си от Pirelli преди първата свободна тренировка заради неплатени сметки, а в Белгия полицията арестува болидите и оборудването на отбора заради неуредени взаимоотношения с бившия тест пилот Шарл Пик. Отделно от това се наложи Бърни Екълстоун да плати заплатите на 400-те служители на Lotus – общо 1,5 милиона лири, за да остане отбора в световния шампионат и да участва в Гран при на Италия този уикенд.

Според информация на британското списание Autosport основната причина за задълбочилата се финансова криза са парите, идващи от спонсора на пилота на тима Пастор Малдонадо – петролната компания PDVSA или по-скоро – тяхната липса.

В края на юли или в началото на август от PDVSA е трябвало да бъдат преведени на Lotus 44 милиона евро – парите, които са за участието на Малдонадо във Формула 1 за следващия сезон.

Но с оглед на продължаващите преговори между Жерар Лопес и Renault за продажбата на тима, в PDVSA са решили да изчакат с превода на парите, тъй като се притесняват, че ако френският автомобилен гигант купи Lotus, но Малдонадо може да загуби мястото си в отбора в края на този сезон. Естествено, новият собственик ще трябва да върне парите, но това ще отнеме много време.

В същото време неофициално от Renault заявиха, че е почти сигурно, че компанията ще запази двамата пилоти – Ромен Грожан и Пастор Малдонадо за сезон 2016, а в договора на венецуелеца има и опция за 2017 година. Ако това стане, добрите взаимоотношения с PDVSA ще бъдат запазени, а плащанията ще бъдат подновени.

От Renault вече направиха един сериозен жест към Лопес – компанията се отказа от неустойката за предсрочно прекратения от тима договор за доставка на двигатели. В края на 2014 Lotus реши да смени моторите на Renault с тези на Mercedes, а за да сигурни французите, че ще си получат парите от Лопес, те се обърнаха за съдействие към ФИА. Така всеки месец ФИА и Бърни Екълстоун удържат определена сума пари от полагащите се на Lotus приходи от търговските и тв права на Формула 1 и тази сума се превежда на Renault. След като обаче се появиха проблемите със закъснелите пари на PDVSA, от Renault се отказаха да получават тези пари.

Френският автомобилен гигант предлага на Лопес 57,5 милиона евро за 60% от Lotus, като офертата е той да получи 7,5 милиона евро веднага, а в следващите десет години Renault да му изплаща по 5 милиона евро. Освен това Лопес ще запази и 30% от тима, както и поста съветник в отбора, която отново ще се казва Renault.

Все още обаче няма яснота кога ще приключат преговорите между двете страни, но много специалисти очакват резултатите да бъдат обявени още този уикенд на „Монца”, като това ще изясни бъдещето на Lotus във Формула 1.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт