728 x 90

Северната тангента на София готова на 80% до Нова година

До Нова година съществено може да бъде завършена основната работа по изграждането на Северната скоростна тангента, заяви министър Лиляна Павлова. Тази сутрин министърът на регионалното развитие и благоустройството заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и кмета на София Йорданка Фандъкова провериха напредъка на строителните работи. Отсечката е с

До Нова година съществено може да бъде завършена основната работа по изграждането на Северната скоростна тангента, заяви министър Лиляна Павлова. Тази сутрин министърът на регионалното развитие и благоустройството заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и кмета на София Йорданка Фандъкова провериха напредъка на строителните работи.

Отсечката е с дължина 16,54 км. Проектът е лот 70 от ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 г. и се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. Като основни предизвикателства пред успешното завършване на обекта министърът определи неприключителите процедури по отчуждаване на терени по трасето и завършването на археологическите проучвания.

Павлова подчерта, че в голяма степен са издадени разрешенията за строеж, но все още има няколко частни имота процедурите, за които не могат да приключат. Отчуждени са 650 имота и за тях са изплатени обезщетения за около 17 млн. лв. Министърът припомни, че с решение на Министерския съвет от декември м. г. значително беше завишена цената, по която се отчуждават имотите – от 20 ст. на 20 лв.

Вече са подписани значителен брой съдебни споразумения, но част от тях не са влезли в сила заради съдебни процедури. Според подадения от съда график делата и споразуменията трябва да бъдат финализирани до септември – октомври т.г.

Има хора, които не се съгласиха и с увеличената цена и делата, които се разглеждат от Върховния административен съд, ще продължат до месец октомври, каза министърът. До тогава за някои от терените не може да бъдат издадени разрешения за строеж, каза Павлова и обясни, че това е причината да няма даден пълен фронт за работа на строителя. Досега са му предоставени 80% от трасето, за което са издадени разрешения за строеж.

Очаква се проучванията на археолозите да завършат до октомври т.г. По трасето на тангентата са открити 5 обекта. Три от тях се проучват в момента. По изследване на археологическите находки ще се работи активно през летния сезон.

Съгласно графиците към момента и срока на ОП „Регионално развитие“ целта е до края на декември т.г. съществено да бъдат завършени основните работи по проекта. По този начин за следващата година ще останат само довършителни работи, които ще са за сметка на бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, каза министърът. Тя обясни, че страната ни има право да завърши проекта до края на 2016 г., без да загубим пари по програмата, доразплащайки за сметка на бюджета.

Пред министър Павлова и инж. Лазаров представители на изпълнителя консорциум „ХПВС-ССТ“ посочиха, че до края на годината да бъдат завършени около 80% от проекта, в зависимост от времето. В момента се работи по големите съоръжения по трасето на тангентата, които са ключови за строителството й – мостовете над реките Искър, Владайска и Перловска и естакадата в кв. Илиянци.

Кметът на София Йорданка Фандъкова благодари на правителството за работата по Софийския околовръстен път. Тя посочи, че за да се облекчи движението в центъра на града трябва да се осигури възможност за пътуване по външния и вътрешните рингове. С изграждането на обекта се намалява с 16 км обхода от към Северната дъга и със сигурност това ще бъде едно от важните трасета на града, подчерта кметът. Според нея с развитието на инфраструктурата ще се съдейства за облагородяване на районите около нея.

Северната скоростна тангента не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но ще осъществява важна, бърза и директна връзка между концентрираните в района главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия. Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина – София, I-6 София – Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.

Изпълнител е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява Обединение „СЖС ТЕХНОС – СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ ЕООД, гр. София и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт