728 x 90

Аутобан "Дупница – Благоевград" готов до края на октомври (видео клипове от дрон)

    До края на месец октомври ще е готов участъка между Дупница и Благоевград от АМ „Струма“, увери регионалният министър Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в предаване по Нова ТВ. Изпълнението на Лот 2 е на финалната права, като се форсира строителството край Мурсалево, първият вход към Благоевград и изходът от Дупница за

    До края на месец октомври ще е готов участъка между Дупница и Благоевград от АМ „Струма“, увери регионалният министър
    Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в предаване по Нова ТВ. Изпълнението на Лот 2 е на финалната права, като се форсира строителството край Мурсалево, първият вход към Благоевград и изходът от Дупница за Кюстендил.

    Относно Лот 3, който преминава през Кресненското дефиле, министър Павлова разкри: „Отказахме се от строителството на двата огромни тунела, защото не са подходящи и това сочат всички проучвания. В момента търсим най-доброто проектантско решение за преминаване, което включва серия от по-малки тунели, полутунели, виадукти, сложни съоръжения. До 2017 г. ще имаме избран изпълнител за строителство в Кресненското дефиле. За участъците преди Кресненското дефиле – между Благоевград и Крупник, както и между Кресна и Сандански в момента има избрани изпълнители и до края на месец август ще се подпишат договорите за строителство. До 2023 г. магистралата трябва да е готова, защото това е крайният срок за европейско финансиране. Ако нямаме проблеми с отчужденията и проектирането е напълно възможно в следващите 5 години да имаме изцяло завършена магистрала "София-Кулата“.

    Довършването на АМ „Хемус“ е приоритет на правителството. Регионалният министър Лиляна Павлова подчерта, че са построени 170 км от аутобана между София и Варна, като за дострояване остават 250 км с индикативна стойност около 1.9 млрд.лв. с ДДС. В момента се провежда тръжна процедура и до няколко месеца ще бъде избран изпълнител за строителството на двата участъка от 60 км между Ябланица и кръстовището за Ловеч.

    Строителството може да започне още догодина, като продължи две години, ако няма обжалване на процедурите и проблеми с отчуждаването на земите. Министърът обясни, че строителството ще е сложно, защото в протежение на 60 км ще има четири тунела с различна дължина и пътни възли с различна сложност.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт