728 x 90

Държавата готова на диалог за проблемите с автобусните превози

В последните седмици сред автобусните превозвачи цари видимо напрежение, особено след обявеното предстоящо въвеждане на тол такси за превозни средства с тегло над 3,5 тона. Това би довело до оскъпяване на разходите и увеличаване цената на билетите за пътуване. Представителите на автобусния бранш дори обявиха стачна готовност за решаване на проблема, който вещае тласкане на

В последните седмици сред автобусните превозвачи цари видимо напрежение, особено след обявеното предстоящо въвеждане на тол такси за превозни средства с тегло над 3,5 тона. Това би довело до оскъпяване на разходите и увеличаване цената на билетите за пътуване.

Представителите на автобусния бранш дори обявиха стачна готовност за решаване на проблема, който вещае тласкане на превозите към сивия сектор и подмяна на парка с по-малки бусове и рейсчета. В понеделник, 18 април, представители на автобусните превозвачи обсъдиха с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски належащите проблеми в сектора. Министър Ивайло Московски обеща да предприеме незабавни действия по решаването на два от въпросите, които са от компетенциите на министерството.

Още следващата седмица започва работа по коригирането на Републиканската транспортна схема, заяви министър Ивайло Московски. Ще бъдат разработени изцяло нови принципи и критерии за определяне на маршрутните разписания и часовете на тръгване и пристигане. По думите му, основната задача е да се избегнат съществуващите конфликтни точки, като по този начин Републиканската транспортна схема ще бъде по-ефективна, както за превозвачите, така и за гражданите на всички населени места.

Критериите ще бъдат съобразени и с разписанието на влаковете, допълни още той. Министърът заяви, че срокът, който е поставил на администрацията за изработване на схемата, е три месеца. Той припомни, че миналата година в БАН беше разработен математически модел, свързан с републиканската транспортна мрежа, който ще бъде използван при създаването на новата.

Втората тема, от компетенциите на МТИТС, по която министър Ивайло Московски обещава незабавни действия, е изработването на Категоризация на автогарите и въвеждането Методика за ценообразуване на техните услуги. Министърът възложи незабавното сформиране на експертен екип, с участието на представители на бранша, който в срок от три месеца да приключи с работата.

Министър Московски заяви, че по време на днешната среща е обсъждана идеята автогарите да бъдат разделени на три категории, като те ще послужат за определянето на прага на ценообразуване. По данни на бранша, в момента цените за ползване на автогарови услуги се формират свободно, независимо от големината на населеното място и на пътникопотока, а съгласно законодателството те са задължени да спират на автогари или спирки.

От бранша бяха поставени и въпроси, които не са от компетенциите на министерството, като борбата с нерегламентираните превози на пътници с автомобили до 8+1 места; изплащането на компенсациите и субсидиите на превозвачите; ТОЛ системата и ценообразуване на винетните стикери и липсата на достатъчно квалифицирани професионални водачи.

По тези теми министър Ивайло Московски пое ангажимент да изпрати писмо до вицепремиерите Ивайло Калфин и Румяна Бъчварова, както и до министрите Владислав Горанов и Лиляна Павлова за организирането на обща среща с превозвачите, на която да бъдат обсъдени конкретни мерки и решения.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт