Новият Ford Mustang получи само две от пет възможни звезди на краштестовете на Euro NCAP, а от организацията обясниха слабия резултат с недостатъчното оборудване за безопасност, което иначе присъства на американския пазар. Оценките за безопасността на шофьора и пасажера до него се повлияха от повдигането на волана и цялото арматурно табло при удара, което е
Новият Ford Mustang получи само две от пет възможни звезди на краштестовете на Euro NCAP, а от организацията обясниха слабия резултат с недостатъчното оборудване за безопасност, което иначе присъства на американския пазар.
Оценките за безопасността на шофьора и пасажера до него се повлияха от повдигането на волана и цялото арматурно табло при удара, което е резултат от недостатъчно надуване на въздушните възглавници, както и от недостатъчно добра реакция и затягане на предпазните колани на предните седалки.
При друг тест, отново при симулация на катастрофа, манекенът на задната седалка се е хлъзнал под предпазния колан и оттам също идва ниска оценка, защото в реални условия би получил контузии в колената, бедрата и таза.
На тестовете на US NCAP Mustang получи максималните пет звезди, но стандартите в Европа са по-различни.
От Euro NCAP обясниха, че във „Ford не са очаквали, че Mustang ще бъде подложен на краштестове в Европа и затова автомобилът не е бил оборудван със системи за сигурност, които се предлагат в Щатите и някои други пазари.
„Това отношение към безопасността би трябвало да притесни клиентите на Ford – обясни генералният секретар на Euro NCAP Мишел ван Ратинген. – Без значение дали те си купуват мощен спортен автомобил или обикновена семейна кола.”
От Ford обявиха, че ще лансират в Европа фейслифта на Mustang с допълнителни системи за сигурност, а от Euro NCAP заявиха, че ще тестват новия автомобил, когато го получат.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *