728 x 90

Започва изграждането на обходния път на Габрово

На 16 май ще бъде направена първата копка на обходния път на гр. Габрово. Проектът „Път III-5004 „Обход на гр. Габрово“ от км 0+000 до км 31+000, участък от км 0+000 до км 20+124.5 и етапна връзка от км 0+000 до км 3+130“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез

На 16 май ще бъде направена първата копка на обходния път на гр. Габрово. Проектът „Път III-5004 „Обход на гр. Габрово“ от км 0+000 до км 31+000, участък от км 0+000 до км 20+124.5 и етапна връзка от км 0+000 до км 3+130“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
На церемонията ще присъства председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров и др. Изпълнител на обходния път на Габрово е Консорциум ПСВТ, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой – Т“ ЕАД. Договорът за строителство е за 92 940 000 лв. с ДДС. Строителният надзор ще осъществи ДЗЗД "Обединени консултанти" с партньори: "Трансконсулт БГ" ООД, "Рубикон Инженеринг" ООД и "Трафик Холдинг" ЕООД. Стойността на договора е 1 096 032 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение е 540 календарни дни.
Проектът „Обход на град Габрово” ще се изпълнява в две фази:
– Фаза 1, стартираща сега, включва строителството на участък от 23,254 км – от км 0+000 до км 20+124,5, етапна връзка на обхода със съществуващия път І-5 (3,130 км), както и изработването на разширен идеен проект за тунел под вр. Шипка – 3,22 км.
– Фаза 2, която предвижда и изграждането на тунел под връх Шипка (3,22 км), ще бъде осъществена в периода 2014-2020 г. Общата дължина на участъка е 10,549 км. Индикативната стойност на фаза 2 е 150 млн. евро.
Обходният път на гр. Габрово е част от Трансевропейски транспортен коридор ІХ Букурещ – Русе – Димитровград – Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа). С изграждането на тунел под Шипка ще се осигури най-доброто трасе, пресичащо Стара планина. Ще се улеснят транспортните връзки между областите в Централна Северна България – Ловеч, Русе, Плевен, Велико Търново, Габрово, и тези от Централна Южна България – Пловдив, Стара Загора, Хасково, Кърджали и Смолян.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт