728 x 90

Серийният Bugatti Baby II – детски, но не съвсем

Проектът по възраждане на детския елмобил Bugatti Baby се приближава към серийно производство. През пролетта на автомобилното изложение в Женева беше показан макет на модела II, напечатан на 3D принтер. Тези дни, пред гостите на специално мероприятие, посветено на 110-годишнината на Bugatti, беше демонстриран първият образец. Оригиналният Bugatti Baby със заводски индекс Type 52 се

Проектът по възраждане на детския елмобил Bugatti Baby се приближава към серийно производство. През пролетта на автомобилното изложение в Женева беше показан макет на модела II, напечатан на 3D принтер.

Тези дни, пред гостите на специално мероприятие, посветено на 110-годишнината на Bugatti, беше демонстриран първият образец. Оригиналният Bugatti Baby със заводски индекс Type 52 се появява през 1926 година.

Първият екземпляр е построен лично от Еторе Бугати и неговият 17-годишен син Жан за четвъртия рожден ден на по-малкия син Ролан Бугати. Автомобилчето представя копие на състезателния Bugatti Type 35 в мащаб 1:2. За десет години след това са били направени около 500 екземпляра.

Съвременният модел Baby II също копира ретро Type 35, но е адресиран не само към децата, но и за по-тънички възрастни. Затова размерите не са намалени двойно, а 1,5 пъти: дължина – 2.8 м, широчина – един метър. За удобство на възрастния шофьор педалът е регулируем.

Bugatti Baby II е разработен съвместно с английската фирма The Little Car Company, която е специализирана за подобни изделия. За избор са предложени три версии: базова с тяло от стъкло и пластмаса, Vitesse от карбон и Pur Sang от алуминий. Най-лекият вариант тежи 230 кг.

Елмобилът има няколко режима на движение. Детският Child mode е с ограничена мощност на елмотор до 1.4 к.с., а максималната скорост не превишава 20 км/ч.

Възрастният Adult mode е с 5,4 к.с. и 45 км/ч. А версиите от карбон и алуминий имат трети режим, за активацията на който е нужен специален скоростен ключ, позволяващ елмоторът да произвежда максималните 13.6 к.с., като максималната скорост не се разкрива.

Тяговата батерия също може да се избира – за 1,4 или 2,8 кВт/ч. Във втория случай преходът без презареждане може да достигне до 30 км.

Предната емблема е изготвена с добавка от 50 грама сребро. Общо ще бъдат произведени 500 елмобила Bugatti Baby II с начална цена €30 000 – тираж, който по традиция за супермоделите, вече е разпродаден.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт