728 x 90

Анимацията "Бикът Фердинанд" за големия звяр с нежна душа идва на 3D за Коледа

Холивудската анимация "Бикът Фердинанд" разказва за приключенията на миролюбив бик, който е осиновен от любящ фермер и неговата дъщеря. Неговият идиличен живот обаче се променя, когато е по погрешка взет за свиреп звяр и отведен тренировачен лагер за бикове. Но Фердинанд е твърдо решен да се върне вкъщи. В своето пътешествие добродушният бик ще създаде

Холивудската анимация "Бикът Фердинанд" разказва за приключенията на миролюбив бик, който е осиновен от любящ фермер и неговата дъщеря. Неговият идиличен живот обаче се променя, когато е по погрешка взет за свиреп звяр и отведен тренировачен лагер за бикове.

Но Фердинанд е твърдо решен да се върне вкъщи. В своето пътешествие добродушният бик ще създаде много приятелства и ще промени живота на тези, които срещне. Прочувствен и очарователен разказ за това как външния вид може да бъде заблуждаващ или защо никога не трябва да съдите един бик по рогата.

Приказката за Фердинанд – гигантският бик, който предпочита цветята пред борбата, е пленила сърцата на милиони, откакто е разказана за пръв път в книжката от 1936 г. „Историята на Фердинанд“ от Мънро Лийф и илюстратора Робърт Лоусън.

"Бикът Фердинанд"
Премиерна дата в България: 22 декември 2017 г.
Производител: 20th Century Fox Animation, Blue Sky Studios
Оригинално заглавие: Ferdinand
Времетраене: 108 мин.
Формат: 3D
Режисьор: Карлос Салдана
Продуцент: Лори Форте, Джон Дейвис, Брус Андерсън, Лиза Мари Стетлър
Озвучен с гласовете на: Иля Пепеланов, Цветослава Симеонова, Петър Бонев, Евгени Будинов, Георги Стоянов, Явор Бахаров, Калина Асенова, Ива Стоянова, Кирил Бояджиев, Николай Върбанов

Приказката за Фердинанд, гигантският бик, който предпочита цветята пред борбата, е пленила сърцата на милиони, откакто е разказана за пръв път в книжката от 1936 г. „Историята на Фердинанд“ от Мънро Лийф и илюстратора Робърт Лоусън. Прочувствен и очарователен разказ за това как външния вид може да бъде заблуждаващ (или защо никога не трябва да съдите един бик по рогата…), посланието на книгата за любов и приемане е намирало своя отзвук сред читателите от десетилетия насам.

Тази Коледа ново поколение кинозрители ще има възможност да се наслади на ФЕРДИНАНД – възхитителният семеен анимационен филм, вдъхновен от класическата история и създаден от 20th Century Fox Animation и Blue Sky Studios. Режисиран от номинирания за „Оскар“ Карлос Салдана, създател и режисьор на поредицата „Рио“ и режисьор на много от филмите „Ледена епоха“, ФЕРДИНАНД разказва за приключенията на миролюбив бик, който е осиновен от любящ фермер и неговата дъщеря.

Неговият идиличен живот обаче се променя, когато е по погрешка взет за свиреп звяр и отведен на последното място, на което иска да бъде – тренировачен лагер за бикове. Но Фердинанд е твърдо решен да се върне вкъщи. В своето пътешествие добродушният бик ще създаде много приятелства и ще промени живота на тези, които срещне.

Но той все пак ще трябва да се изправи пред едно огромно предизвикателство. Във вълнуващата кулминация на филма, той ще се озове очи в очи с матадора Първенеца в претъпкана арена за борба с бикове. Въпреки това смелият Фердинанд ще остане верен на миролюбива си природа и ще вдъхнови всички около него.

Идеята да пресъздаде историята на Фердинанд на голям екран се заражда преди повече от шест години, когато Салдана работи по „Рио 2“. „Много се развълнувах като разбрах, че Fox и Blue Sky обмислят да създадат филм, базиран на книгата“, спомня си той. „Бях чел книгата и останах очарован от историята и великолепното послание за бъдеш приет дори и различен. Реших, че това е точният момент да вземем тази чудесна малка книжка и да я превърнем в семеен филм за съвременната публика“.

Филмът се превръща и в шанс за Лори Форте, дългогодишен продуцент на Blue Sky Studios, да работи отново със Салдана, с когото ни поднесоха първите три филма от поредицата „Ледена епоха“. „Карлос искаше да работи по филм с бик като главен герой“, спомня си Форте. „Хареса ми работата с него по „Ледена епоха“. Знаех, че приема този проект с много страст и силното му отношение към историята и посланието й също ме вдъхновиха, както и всеки около нас“.

Друга основна фигура в реализицията на филма е продуцентът Джон Дейвис, който има принос за множество семейни филми като лентите за „Доктор Дулитъл“ и „Гарфилд“, както и „Пингвините на мистър Попър“. Дейвис се опитва да стигне до правата на „Историята на Фердинанд“ повече от десет години и в момента, в който те стават достъпни, той сграбчва възможността, откупува ги и представя проекта на 20th Century Fox.

„Фердинанд е една от класическите книги, които с жена ми четяхме на децата ни, докато бяха малки“, спомня си Дейвис: „От първа ръка видяхме как посланието на тази книга и на други подобни класики създават чувството за самосъзнание и морал и ги научават да бъдат добри с другите. В миналото съм имал много филми, базирани на подобни истории, към които аз и децата ми сме изключително привързани. Семейството, което притежава правата за книгата, искаше нейния дух да бъде запазен. Знаех, че Fox и Blue Sky ще пресъздадат тази великолепна история както трябва“.

Продуцентът Брус Андерсън, който е работил със Салдана по филмите от поредицата „Рио“, споделя, че ФЕРДИНАНД му предоставил шанс да се върне към една от любимите му книги от детството: „Майка ми беше библиотекарка в началното училище и това беше една от любимите ми книги, която винаги препрочитах“, споделя той. „Винаги е успявала да ме трогне, защото е във възхвала на неконформизма. Тя ти разкрива, че светът е създаден от всякакви хора и тъкмо това различие ни прави по-добри. Когато си дете и не се вписваш сред връстниците ти, посланието на книгата може наистина да ти помогне да намериш своя път“.

Едно от основните предизвикателства в превръщането на кратката книжка в пълнометражен филм е да се разшири историята и да се представят нови герои, които да съпроводят главния герой в неговото пътешествие.

„Историята има много силно начало и край, затова взехме тези два много въздействащи компонента и създадохме средната част, която ни помага наистина да се привържем към Фердинанд“, споделя Андерсън: „Имахме възможността да прекараме повече време с него и да усетим света, в който той израства по един по-съвременен и релевантен начин. Освен това притежавахме свободата да представим всички тези шарени и запомнящи се герои, които не са от книгата. Въпреки това те също трябваше да бъдат в хармония с този свят и да отразяват посланието и чувствителността на книгата“.

Салдана и Форте посочват, че дълбоките послания на книгата им позволяват да разширят сюжета по един логичен начин. „Колкото повече проучвахме, толкова по-ясно ставаше, че историята може да бъде интерпретирана по безброй начини“, споделя Салдана: „Нашата история има дълбок смисъл в тази тежка действителност, в която живеем днес“.

Форте обяснява, че трябва много да се внимава, когато разгръщате една малка история, за да сте сигурни, че пътешествието на героя и всички нови поддържащи образи са също толкова задоволителни и привлекателни, както в историята, служеща за основа.

„Всички работиха здраво, за да са убедени, че филмът ще бъде универсален и извън времето си, каквато е оригиналната история, която го е вдъхновила“, добавя Форте: „Бях запозната много добре с книгата. Тя има просто и силно послание, което е привлекателно за деца и възрастни. Разбира се, това послание днес намира същия отзвук, както по времето, когато книгата е публикувана за пръв път през 30-те“.

„Карлос е великолепен разказвач и много чувствителна личност“, споделя Дейвис: "Филмът притежава голямо сърце. Подрастващите ще разберат идеята, че трябва да напуснеш своя дом и да се озовеш в един по-малко защитен, но много по-конкурентен свят на възрастните. Фердинанд притежава набор ценности и се придържа към тях, въпреки че светът не го разбира. Както в класическите анимации, бикът се превръща в израз на нашите страхове, тревоги и мечти. Ще ви накара да се развълнувате дълбоко“.

Тъй като действието в книгата и във филма се развива на колоритни исторически места в Испания, Салдана и някои от неговите колеги посещават страната, за да потърсят визуално вдъхновение и автентичен фон за своя проект.

„Бяхме впечатлени от красотата на пейзажите и уникалната архитектура на Испания“, споделя режисьорът: „В цветната палитра има много земни цветове и е коренно различна от тропическите цветове, които използвахме в Рио. Повлияхме се от великолепната архитектура на някои от градовете и посетихме красивия южен регион на Андалусия“.

Градчето Ронда, разположено на ръба на каньон в испанската провинция Малага, служи за вдъхновение за фермата, в която Фердинанд намира щастие с малката Нина и нейния баща. „Искахме да отразим красотата на този свят“, обяснява Салдана: "Желаехме локациите да покажат възможностите на един анимационен филм, но и да останат верни на изкуството, историята и културата на Испания“.

Екипът върви по стъпките на Фердинанд през Мадрид, Севиля и фермите на юг в страната. „Тук старото и новото съществуват прекрасно едно до друго“, отбелязва Салдана: „Има стари мелници и съвременни магистрали, и тези древни бели градове предлагат красив контраст с модерните елементи на Испания. Посетихме хасиендите, където се отглежда добитъка, и отбелязахме всеки детайл, растителността, цветовете, малките селца и хората. Видяхме също и вятърни мелници в Ла Манча и известната арена за борба с бикове Лас Вентас в Мадрид. Всички тези локации ни помогнаха да създадем автентичен свят за нашите герои“.

Благодарение на напредъка на компютърните технологии, художниците и техническите екипи на Blue Sky успяват да създадат анимация с безупречно внимание към детайла – от всеки стрък трева в полето и тъканите на великолепните костюми до играта на светлини и сенки в пейзажите на Андалусия.

„Всяка година създаваме нови версии на собствения софтуер за рендъринг на Blue Sky (наречен CGI Studio)“, обяснява Салдана: „Използваме технологията по най-добрия начин, за да направим голямо впечатление от художествена гледна точка. ФЕРДИНАНД не е филм с невероятни специални ефекти. Нашата цел бе чрез технологията да създадем правилния облик, който да помогне в художественото оформление и осветлението. Всичко бе внимателно подложено на рендъринг метода трасиране на лъчи (или създаване на образ чрез проследяване пътя на светлината през пиксели в равнината на изображението) и изглежда красиво. Екипът успя да се справи и със сложни предизвикателства в изобразяването на тълпата. Справиха се по един едва уловим начин, така че използваната технология да не се набива на очи, докато гледате филма“.

Продуцентът Брус Андерсън е на същото мнение: „Технологията ни позволи да пресъздадем начина, по който светлината се отразява в полетата на Испания. Екипите по осветлението и сценографията наистина се възползваха от всичко в торбата им с инструменти, за да претворят образа и усещането за тази страна. Смятам, че образите във филма ще накарат много хора да посетят Испания!“

Художникът Томас Кардоне, който е работил и по филмите на Blue Sky „Рио 2“, „Хортън“ и „Ледена епоха 2: Разтопяването“, е веднага заинтригуван от ФЕРДИНАНД. „Проектът мигновено ми се стори привлекателен, защото е една величествена история с малко герои, което дава възможност да създадем чувство на интимност. Това е приказка с голямо сърце“.

Кардоне споделя, че дизайнерът на героите Санг Джун Ли създава външния вид на Фердинанд въз основа на неговата душевна същност, а именно на приятелски настроен бик. „Изправени сме пред този добронамерен и великодушен герой, който е огромен на външен вид, но чертите му не са остри“, обяснява той: „Фердинанд е величествен черен бик, без отличителни белези или дрехи, така че силуетът и цялостната му форма бяха от голямо значение. Той е на екран през почти цялото време, затова положихме много усилия в създаването на неговия облик и в начина, по който се движи и се позиционира във филма“.

Специфичните пейзажи на южна Испания с нейната флора и фауна допринасят за вдъхновението на дизайна на филма. „Хълмистият терен, маслиновите дръвчета, всички тези извиващи се линии са в хармония със заоблените черти на Фердинанд“, споделя Кардоне. „Всичко, което му се противопоставя, е по-ръбато и с остри линии – като структурите, създадени от хората. Това важи и за неговия противник – матадорът. Хората са кльощави и по-високи, отколкото биха били в истинския живот, което определи и височината на сградите, вратите, колите… всичко около тях. Тези две идеи за хармонията и конфликта наистина повлияха на цялостната форма и стил на филма“.

Емоциите на Фердинанд се отразяват и в избора на локациите. Кардоне обяснява, че фермата, в която смелият бик желае да се завърне, е изобразена като едно зелено щастливо място, с много цветя и растителност. „В същото време ранчото за бикове, в което е затворен Фердинанд, изглежда безводно, нещо което е типично за Испания по време на най-горещите сезони“.

Белите сгради, типични за региона, също осигуряват естествен фон, на който художниците се заиграват със запомнящи се цветове. „Използвахме смели цветове като ярко синя количка, тюркоазена кофа или зелени фермерски сечива, които изпъкваха на неутралния фон“, спомня си Кардоне: „Също така балансирахме композициите с животни в различен цвят. Червеното бе специално запазено за някои ключови образи като любимите макове на Фердинанд, карамфилите на арената или плаща на матадора“.

Кардоне подчертава, че всички художествени елементи са използвани, за да предадат прочувственото послание на филма: „Мисля, че филмът притежава голямо сърце, затова съм много доволен от начина, по който стилът, дизайнът, осветлението и всички технически елементи са обединени в името на общата цел“.

ГЕРОИТЕ
Дружелюбният гигант
Фердинанд (озвучен от Иля Пепеланов) е много голям, силен, мил и щастлив бик, който в един момент се оказва на арената пред екзалтираната тълпа и трябва да се бори за живота си. Именно в този момент хората разбират неговата философия, оценяват я и го възнаграждават с аплодисменти. Макар да не обича битките, на Фердинанд му се налага да се бори понякога, за да се върне към своя перфектен живот. Така че за някой, който проповядва „никога не се предавай“, неговата история е за това да знаеш какво искаш от живота и да вярваш, че когато изпаднеш в затруднение, винаги ще успееш да го преодолееш. Но това не става толкова лесно. Просто трябва да бъдеш верен на себе си.

Щурата коза
Партньор в приключенията на Фердинанд е един нов герой – една луда коза и верен приятел. Лупе (озвучена от Цветослава Симеонова) всъщност е като негов треньор. Тя не се нуждае от много. Яде боклуци, спи в кофа и така й е добре. Лупе е щастлива, ако наблизо няма някой, който иска да я зарита по главата. Ако това не се случи, значи денят й е прекрасен.

Шотландският фаворит
Ангъс (озвучен от Евгени Будинов) е шотландски бик, който вярва, че е предопределен от съдбата да се бие на арената. Нещата обаче се променят, когато Фердинанд се присъединява към останалите бикове в Каса дел Торо. Другите бикове са объркани и не разбират неговия пацифизъм. Постепенно Фердинанд ги убеждава да погледнат на живота от друг ъгъл. Така Ангъс и останалите бикове се променят под влиянието на най-големия и най-милия от всички тях.

Малкият съюзник
Кокал (озвучен от Георги Стоянов) е един от най-мършавите бикове в ранчото, който също се превръща в приятел на Фердинанд. Той винаги се оставя да бъде размотаван нагоре-надолу и често е притискан в ъгъла. Кокал първи ще бъде вдъхновен и променен от дружелюбния бик. Те се сприятеляват и решават да избягат заедно от ранчото в търсене на един по-добър живот.
 
Красивият нервак
Както и подсказва името му, Хубавеца (озвучен от Явор Бахаров) е прекрасен, но леко изнервен бик. Той изглежда страхотно, но в някой стресиращи моменти е доста нервен. А и това, че един бик изглежда като истински боец, не означава, че той непременно иска да е такъв. Това е положението при Фердинанд, но то е донякъде е истина и за Хубавеца.

Раздразнителната таралежка
Едно (озвучена от Ива Стоянова) е една доста борбена таралежка. Тя се грижи за своите двама братя Две и Четири, но е готова да даде ценни съвети на Фердинанд. Именно Едно му помага да избяга от ранчото за бикове.    

Домът е там, където е сърцето
Не само екипът е впечатлен от посланието на лентата. Певецът и автор на песни Ник Джонас споделя: „Вече бях запознат с историята и когато ми показаха материалите за филма бях наистина развълнуван. Винаги съм искал да напиша оригинална песен за филм“.

Песента се казва “Home” и звучи по време на филма и финалните надписи, посветена е на идеята да бъдеш приет. „Написах песента с моите добри приятели Джъстин Трентър и Ник Монсън“, споделя Джонас. „Фокусирахме се върху чувството да бъдеш приет и обичан, където и да е това място за теб. За мен това е моят дом, моето семейство, хората, които са ми най-близки и преживяванията, които сме имали заедно“.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт