728 x 90

"Момичето в паяжината" с най-опасна лична мисия от 9 ноември (трейлър)

От 9 ноември по кината е новата история от поредицата "Милениум" – "Момичето в паяжината" (The Girl in the Spider´s Web). В напрегнатия трилър феновете ще преживеят едно съвсем ново приключение на Лисбет Саландер, в което тази аутсайдерка, която не се вписва никъде – най-оригиналния и интригуващ воин в защита на правосъдието през XXI век

От 9 ноември по кината е новата история от поредицата "Милениум" – "Момичето в паяжината" (The Girl in the Spider´s Web). В напрегнатия трилър феновете ще преживеят едно съвсем ново приключение на Лисбет Саландер, в което тази аутсайдерка, която не се вписва никъде – най-оригиналния и интригуващ воин в защита на правосъдието през XXI век – поема на една от най-опасните си и прекалено лични мисии досега.

Когато учен я наема, за да открадне негова разработка от американците, Лисбет се оказва замесена в мрачна и изпълнена с насилие паяжина от интриги, след като мистериозни сили отмъкват всички данни, подпалват апартамента й и я оставят да умре. С помощта на един стар приятел, журналистът Микаел Блумквист, действащ като нетипичен съюзник, Лисбет трябва да се впусне в опасно приключение, за да открие хакерите, да спаси малкия син на учения, и да си възвърне това, което й е откраднато. Докато паяжината се затяга, тя е измъчвана от сенките на своето собствено мистериозно минало.

Лисбет Саландер (Клеър Фой) може да не се нуждае от света, но светът се нуждае от Лисбет Саландер. От нейната външност. От нейната татуировка. От нейните умения. От нейната решителност.

Буйната звезда, заела се да раздава справедливост, от невероятно популярната трилогия Милениум на Стиг Ларшон от мрачни, изпълнени с неочаквани обрати, кибер трилъри, в които водеща тема е отмъщението, и четири възхвалявани кино екранизации, работещата за себе си хакерка Лисбет Саландер е всичко, от което един днешен герой има нужда. Тя е умна, изобретателна, водена от своите демони, но отказваща да им се предаде, и с поведение в стил „сама срещу целия свят“, което й е напълно достатъчно да разобличава мъже, склонни към насилие, прикрити убийци или всеки, който е достатъчно глупав, за да се изпречи на пътя й.

Лошите мъже по света могат да се изправят срещу Лисбет Саландер на техен собствен риск. Но за всички онези, които се нуждаят от един нов герой – уязвимите и без право на глас – тя е онази избухлива бунтовничка с чувство за справедливост, от която може би се нуждаем повече от всякога.

"Момичето в паяжината" е първата екранизация по най-новия световен бестселър на Давид Лагеркранс, който продължава книгите от прочутата поредица "Милениум", създадени от Стиг Ларшон. Носителката на „Еми“ и „Златен глобус“ Клеър Фой, звездата от сериала „Короната“, играе отхвърления защитник на правосъдието Лисбет Саландер под режисурата на изгряващия кино талант Феде Алварес, режисьор на смайващия трилър от 2016 година. Не дишай.

Освен Клеър Фой, Сверир Гуднасон (Борг-Макенроу) е в ролята на Микаел Блумквист, Лакийт Станфийлд (Бягай!) е в ролята на Ед Нийдъм, Силвия Хоукс (Блейд Рънър 2049) е в ролята на Камила Саландер, Стивън Мърчант (Логан) е в ролята на Франс Балдер, Клаес Банг (Квадратът) е в ролята на Ян Холстер, Кристофър Конвъри е в ролята на Аугуст Балдер, Вики Крипс (Невидима нишка) е в ролята на Ерика Бергер, Камерън Брайтън (Mindhunter) е в ролята на Чумата и Синьове Макоди Лунд (Ловци на глави) е в ролята на Габриела Грейн.

Работата по новата глава в поредицата Милениум – базирана на световния литературен феномен, създаден от Стиг Ларшон и продължен от Давид Лагеркранс – започна през януари 2018 г. в Берлин, а снимките приключват през април в Стокхолм. Сценарият е дело на Джей Басу, Феде Алварес и Стивън Найт, по мотиви от световния бестселър на Давид Лагеркранс. Скот Ръдин, Илай Буш, Оле Сьондберг, Сьорен Стермос, Берна Левин, Ейми Паскал и Елизабет Кантилън са продуценти на новия филм от поредицата.
 
"Момичето в паяжината" е първата книга от поредицата бестселъри, която се сдобива първо с англоезична екранизация. Предишните книги от поредицата бяха първоначално заснети на шведски, а Мъжете, които мразеха жените беше римейк на шведския филм. Той се превърна в хит по целия свят, с приходи над 230 милиона долара.

Студиото продължава подготовката за екранизация на следващата книга от поредицата Милениум – Мъжът, който търсеше сянката си. Columbia Pictures притежава правата върху всички бъдещи книги от поредицата. Книгите от поредицата Милениум са бестселъри по целия свят. Само първите четири книги досега са продадени в тираж над 86 милиона копия.

Читателите по целия свят превърнаха книгите от поредицата Милениум в едни от най-успешните романи, издадени през новия век. Принос за това има експлозивното присъствие на Лисбет Саландер, най-открояващата се героиня на Стиг Ларшон. След четири изключително добре приети кино адаптации, емблематичното влияние на Лисбет върху нейните фенове се засили. Така че когато през 2015 г. се появи продължението на романите „Онова, което не те убива“, дело на Давид Лагеркранс, следващият филм в популярната поредица на Sony Pictures вече беше ясен.

„Светът е готов да посрещне героиня, раздаваща правосъдие като Лисбет Саландер“, казва продуцентката Ейми Паскал. „Тя е герой в очите на онеправданите и уязвимите и действа по свои собствени правила. Просто няма друга като нея. Филмът излиза в подходящия момент и има още много истории за разказване“.

В същото време Sony Pictures са щастливи от боксофис успеха и от креативността на изгряващия режисьор Феде Алварес. Продуцентите, които разработват поредицата, имат огромното желание да изведат историята в нова посока – тя да е още по-наситена с динамика и приключения, като същевременно задоволи всички запалени фенове на прочутата героиня. За това те намират правилния човек в лицето на новия кино талант Алварес. Той има точното усещане за проекта и доказателство за това са неговия римейк на хорър класиката Злите мъртви от 2013 г. и оригиналния трилър Не дишай от 2016 г. С опита на продуцентите по отношение на литературния първоизточник и амбицията на Алварес да надскача жанровите ограничения, и желанието на студиото да продължи да работи с режисьор, който вече е част от семейството, изглежда съвсем естествено Алварес да застане начело на екипа на "Момичето в паяжината".

Алварес споделя, че една от най-отличителните черти в характера на Лисбет е желанието й да се бори, което той представя с пълна сила в Момичето в паяжината. „Лисбет в никакъв случай не може да се превърне в жертва“, отбелязва той. „Няма значение с какво се опитвате да я смажете, тя няма да се поддаде – тя ще се бори до последно, което в тази история е представено най-добре в сравнение с тези преди нея. Ще видите желязната й воля. Няма значение колко удари е понесла, колко пъти е била прецаквана или поставяна на колене. Тя отново ще се изправи и ще продължи да се бори. Мисля, че в това отношение всеки ще се припознае в нея“.
 
Лисбет Саландер, хакерката с безкрайно много татуировки, е роля, за която всеки актьор би мечтал: находчива, с много таланти, сурова, мистериозна, необикновена, но с ясното чувство кое е правилно и кое грешно. Злодеите разпалват нейната страст за справедливост, особено ако тяхна мишена са най-уязвимите. И след като Лисбет е олицетворение на модерния супергерой, голямото предизвикателство пред екипа на продукцията е да намерят подходящия актьор за ролята – не по-различно от това да се намери подходящия Джеймс Бонд или Супермен. Точно затова Алварес, заедно с Паскал, Кантилън и останалите продуценти на Момичето в паяжината, са развълнувани, че звездата от „Короната“ Клеър Фой, един от най-завладяващите актьорски таланти на големия и малкия екран за последните години, проявява интерес към възможността да поеме ролята.

„Това е историята на Лисбет Саландер, която не сме виждали досега на екрана, и съвсем нова интерпретация на образа от Клеър Фой“, отбелязва продуцентката Елизабет Кантилън: „Клеър изглежда безстрашна само като я видите, но тя наистина се превърна в Лисбет чрез своята вътрешна трансформация – тя стана тази силна героиня, която прикрива колко е уязвима“.

Според Фой в този филм ще видим онази част от характера на Лисбет, която е засегната от травма в миналото и поради която й е трудно да формира нормални връзки. В същото време това е причината героинята да поеме на мисия, в която ще бъдат тествани уменията й да надвие злото и да защити онеправданите. „Като че ли две части от живота на Лисбет се срещат и се сблъскват по един драматичен начин“, добавя Фой: „От една страна имаме нейното чувство за социална справедливост и желанието й да поправи неправдите в обществото по един спонтанен начин, като вземе закона в свои ръце. От друга, тя ще трябва да се изправи срещу неразрешен проблем от миналото, свързан със сестра й, любовта й към нея, която тя не желае да признае и за която не желае да й бъде напомняно. Всъщност става дума за опита й да избяга от миналото, което обаче неизменно ще я застигне“.

Създаването на визията на "Момичето в паяжината" започва в самия момент, в който Феде Алварес събира своя творчески екип, с когото режисьорът е работил и по Злите мъртви и Не дишай. Операторът Педро Луке Бриозо, дизайнерът на костюмите Карлос Розарио и композиторът Роке Баньос са си сътрудничели с Алварес в миналото, като към тях се присъединяват четирикратно номинираната за „Оскар“ художничка Ив Стюарт и номинираната за работата си по Аз, Тоня монтажистка Татяна С. Ригъл.

“Единственият начин да се справя със задачата, а именно да създам единна визия заедно с други хора, бе да се обградя с екип, чиито вкус и стил са ми известни“, споделя Алварес: „В началото им позволявам да се развихрят. Мисля, че това е най-добрият начин да изкараш най-доброто, на което са способни, с надеждата, че те ще допринесат със собствените си възгледи за нещата. След това мога да ги насоча да поемат в определена посока, но избирайки правилните хора като режисьор ще имаш по-малко работа, защото те вече ще са поели по правилния път“.

Освен че е решен да изненада публиката, разработвайки образ като този на Лисбет Саландер, Алварес трябва да предаде нейния облик, усещане и характер, такъв какъвто зрителите биха очаквали. Ето защо действието се развива в Стокхолм и Фой усвоява шведски акцент за снимките.

Всеки, който е бил в Стокхолм, знае че това е един от най-красивите градове в света, но Алварес успява да открие красота по неочакван за зрителите начин. „Работихме усилено, за да ви покажем лицето на Стокхолм, което ни интересува. Това не е Европа на старите сгради, а по-скоро модерен град, представлявайки космополитен континент и това се усеща във филма. Като че ли всеки герой е от различен край на света“, споделя режисьорът.

Ив Стюърт е известна с работата си по костюмни драми и е номинирана за „Оскар“ за филмите Нагоре-надолу, Речта на краля, Клетниците и Момичето от Дания. Затова тя приема с удоволствие поканата да работи по филм със съвременен дизайн. „Това беше истинска промяна за мен, а и децата ми вече са големи и бяха гледали Не дишай, и когато видяха, че Феде е замесен, ми казаха, че не може да не участвам“.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт