728 x 90

Анимацията "Спайдър-мен: В Спайди-вселената" в кината от 14 декември

Анимацията "Спайдър-мен: В Спайди-вселената" / Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) е създаден по мотиви от публикувания през 2011 г. комикс на писателя Брайън Майкъл Бендис с илюстрации на Сара Пичели и разказва за пуерториканския тийнейджър Майлс Моралес, който се опитва да се приспособи към живота в новото частно училище в Манхатън. Родителите на Майлс се

Анимацията "Спайдър-мен: В Спайди-вселената" / Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) е създаден по мотиви от публикувания през 2011 г. комикс на писателя Брайън Майкъл Бендис с илюстрации на Сара Пичели и разказва за пуерториканския тийнейджър Майлс Моралес, който се опитва да се приспособи към живота в новото частно училище в Манхатън. Родителите на Майлс се гордеят с него и се надяват безпроблемно да се приспособи към новия живот.

Междувременно Майлс, вместо да прекарва свободното си време с приятелите си от квартала, посещава чичо си Арън, който го насърчава да се занимава с графити. Оказва се, че добрият чичо е доста сложна личност и в миналото е имал доста проблеми със закона.

Животът на Майлс става още по-сложен, когато той е ухапан от радиоактивен паяк и се сдобива със супер сили. Междувременно злият гений Кингпин разработва таен ядрен колайдер, който отваря портал към други вселени, от които в света на Майлс проникват различни версии на Спайдър-мен.

Режисьори на филма са Боб Перишети, Питър Рамзи и Родни Ротман. Продуценти: Ави Арад, Ейми Паскал, Фил Лорд, Кристофър Милър и Кристина Стайнбърг. Сценаристи са Фил Лорд и Родни Ротман по сюжет на Фил Лорд, по мотиви от комикса на Marvel. Изпълнителни продуценти са наскоро починалият Стан Лий, Брайън Майкъл Бендис и Уил Алегра. Музика: Дениъл Пембъртън.

Фил Лойд и Кристофър Милър: "Това, което ни привлече в Спайди-вселената, беше възможността да разкажем историята на Спайдър-мен по съвсем нов революционен начин, съобразен с изискванията на новото поколение. Филмът изследва характера на супергероя от съвсем нов ъгъл, като същеврененно добавя и по-значими универсални теми, като съзряването и откриването на цел в живота."

"Спайдър-мен: В Спайди-вселената" хвърля съвсем нов поглед към Спайдър-мен – любимия на всички супергерой, създаден от Стан Лий и Стив Дитко пред 1962 г. Със своя революционен подход филмът напълно се различава от досегашните интерпретации на познатата история. Създатели на филма са известните със своя уникален стил Фил Лорд и Кристофър Милър, добили известност с изключително полулярните продукции Облачно с кюфтета и The Lego Филмът.

Лорд, който е съавтор на сценария заедно с режисьора Родни Ротман, казва, че първоначално е бил привлечен от силния характер на героя Майлс Моралес. „Наистина смятахме, че това e един уникален и свеж начин да се разкаже историята на Спайдър-мен. Когато от Sony ни казаха: “Искаме да направим анимационен филм за Спайдър-мен“, първоначално отказахме (както правим с всички наши проекти), защото тази история е разказвана толкова много пъти. След това се замислихме как можем да подходим по различен начин и се роди идеята за Майлс. По това време, Майлс беше безспорно най-вълнуващия герой от вселената на Marvel. Някъде по същото време посетих ретроспективна изложба на Джеф Кунс в Ню Йорк. Независимо дали го харесвате или мразите, всички негови творби са вдъхновени от други творци. Това ни накара да се замислим за една пост-модерна версия на Спайдър-мен и се роди идеята за различен супергерой, който да отговаря на съвременните представи, разположен във вселена, населена с герои от всички комикси за Спайдър-мен. Възможността да изследваме различни истории и различни версии на героите ни даде безкраен избор от възможности.“

В тази оригинална нова история продуцентите обръщат внимание на основната тема в сагата за Спайдър-мен. „Една от основните причини да се заемем с този проект беше това, че Майлс е супергерой, какъвто не сме виждали досега.“ – разказва продуцентът Кристофър Милър. „Едно от най-интересните неща в образа на Спайди е това, че може да провокира всеки да си каже: „Хей, под тази маска може и да съм аз!.“ В основата си това е история за порастването, но разказана по един абсолютно нов и нетрадиционен начин. Искахме да поставим някой съвсем различен в образа на Спайдър-мен. Главният мотив на филма е, че всички ние притежаваме сили и всеки от нас трябва да поеме своите отговорности, независимо от това какъв е и къде е роден.“

Един от аспектите на филма, които правят най-силно впечатление, е неговия визуален стил, който надхвърля очакванията на публиката и отдава почит на творбите от Златната ера на комиксите. „Има моменти, когато кадърът се разделя на отделни части, точно така, както е в печатните комикси.“ – обяснява Милър. „Това позволява създаването на необичайни композиции, които в комбинация с новите звукови ефекти и стилизирана визия са разпръснати навсякъде във филма. Има сцени, в които се чувствате така, все едно сте попаднали между страниците на комикс. Въобще цялата хореография е създадена по начин, който се надяваме да промени анимацията в бъдеще.“

Лорд набляга на факта, че във филма са използвани компютърни анимационни похвати от най-ново поколение, които комбинирани с нарисувана на ръка анимация позволяват историята да се разгърне на много нива. „Всеки кадър е илюстрация на нещо.“ – разказва той. „Докато компютърната анимация може да пресъздава хора и пейзажи по един фотореалистичн начин, в този филм добавихме и допълнителен слой от ръчно нарисувани образи. За нас беше много важно във всеки компютърно генериран кадър да се усеща почерка на творците. Ако натиснете стоп-кадър във всеки един момент ще видите елементи, които са нарисувани на ръка.“

Анимацията е прецизен процес. Обикновено на един художник му е необходима седмица, за да създаде четири секунди анимация. Поради сложността на този филм и използването на комбинация между компютърно генерирана и ръчно нарисувана анимация, за една седмица всеки художник създава една секунда от филма. Освен това, броят на кадрите в Спайдър-мен: В Спайди-вселената е от два до три пъти по-голям, отколкото при повечето анимационни филми.

Техническата сложност отразява характера на главния герой, а емоционалното въздействие на филма идва от дълбочината на сюжета и сложните образи (най-вече Майлс и неговото семейство). Превръщането на Майлс в Спайдър-мен е уникално – това е първият Спайдър –мен с афроамерикански/латиноамерикански произход. Той се сблъсква с универсани проблеми, опитва се да се приспособи и да намери своето място в света като всички останали хора.

Лорд и Милър разширяват границите на жанра, като изследват поведението на един току-що създаден супергерой в пространство, населено с добре познати образи. Милър обяснява: „Мисля, че както визията, така и сюжета са много добри. Досега не сме виждали нещо подобно. От гледна точка на сценария, ние разказваме историята на Майлс – той е млад и това да бъде супергерой за него е свързано с много проблеми. Освен това изследваме връзката между Майлс и Питър Паркър, в която има много интересна диманика."

Лорд обръща внимание на факта, че навсякъде по света зрителите лесно могат да се идентифицират като Майлс Моралес: „Той е много готино хлапе от Бруклин – наполовина пуерториканец, наполовина афроамериканец и е далеч по-подходящ за супергерой от Питър Паркър. Майлс е едно съвременно дете, което се опива да намери своя начин да се приспособи към света – универсално чувство, познато на всички.“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт