728 x 90

75 г. за компактния клас на Opel (+видео)

– През 1936 Kadett е първият модел на компактния клас на Opel – Символ на авангардна техника и разнообразие от възможни решения на каросерията– След пет поколения Kadett се превръща в Opel Astra– Astra GTC направи своя дебют на Автомобилното изложение във Франкфурт през  2011 година Историята на Astra с пет врати, Sports Tourer и

– През 1936 Kadett е първият модел на компактния клас на Opel
– Символ на авангардна техника и разнообразие от възможни решения на каросерията
– След пет поколения Kadett се превръща в Opel Astra
– Astra GTC направи своя дебют на Автомобилното изложение във Франкфурт през  2011 година

Историята на Astra с пет врати, Sports Tourer и GTC започна точно преди 75 години с един скромен наглед модел. Въпреки че компактният клас на Opel по това време се нарича Kadett, той поставя основите на успешната история на популярния, надежден и технически авангарден автомобил, какъвто продължава да бъде до днес. 

Kadett в ролята на първия компактен автомобил
През 1936-та, годината в която се провеждат Олимпийски игри, Opel вече е един от най-големите производители на автомобили в Европа. С помощта на Kadett, Opel разширява гамата си от модели и се насочва в компактния автомобилен клас. Инженерите от Рюселсхайм използват успешните предшественици като база за разработване на нови модели. Kadett използва 1.1-литровия четирицилиндров двигател с 23 к.с. от P4 и заимства модерната си форма от Olympia. Това е първият едросериен автомобил, който прилага концепцията за самоносеща каросерия, изработена изцяло от стомана. По това време се произвеждат два варианта: седан и седан със сгъваем покрив (кабриолет). И двата разполагат с четири места, две врати и имат начална цена от 2.100 райхсмарки. За експорт се предлага и версия с четири врати. От първото поколение на Kadett са продадени 100,000 автомобила до спирането на гражданското производство в края на 1940 година. След края на войната през 1945 година, победителите решават да предадат цялото оборудване и чертежите на Съветския Съюз. Първоначалната версия на Kadett се произвежда в Русия до 1954 година като Москвич 400.

Opel Kadett еволюира
От 1962 година, в Бохум започва производството на новия Kadett с 1.0-литров двигател с горно разположени клапани и долен вал (OHV) с мощност от 40 к.с. Компактният Opel, който е изключително просторен и авангарден в технологично отношение, става атрактивен за все повече хора. Докато много други автомобилни производители все още се задоволяват с трансмисии с три предавки, Kadett A, който се предлага като седан и комби, вече разполага с предавателна кутия с четири. Малко по-късно вече се предлага и купе с 48 к.с. Третото поколение е представено през есента на 1965 година в множество разновидности. Моделите – всичките произвеждани в Бохум – варират от седани с две и четири врати, лифтбек с полегата задна част и две купе-версии, до комбитата с три и пет врати. Луксозната серия Olympia се предлага от 1967 година с някои елементи от оборудването на модела Rekord и от състезателния  Rallye-Kadett, с който Opel участва в моторните спортове. До 1973 година са произведени около 2.7 милиона автомобила Kadett B

Лудите 70-те: на спортните и кабрио модели
Следващият в поредицата е Kadett C. Новият модел е представен като седан, комби и купе. Спортното купе GT / E от 1975 година се задвижва от 1.9-литров двигател оборудван със система за впръскване на горивото. Ново допълнение към гамата е Kadett City – модел с три врати. Това е и първият компактен германски хечбек модел със задно задвижване. За първи път от трийсетте години насам в компактния клас на Opel през 1976 г. отново се предлага и открит модел – „седанът със сгъваем покрив” се нарича Aero и се произвежда от каросерийната фирма Baur в Щутгарт. За създаване на по-здрава и устойчива на усукване каросерия, както и с цел защита на пътниците, автомобилът е оборудван със защитна греда в горната си част по подобие на targa моделите.
До 1979 година са произведени над 1.7 милиона автомобила Opel Kadett.

Модерни времена: предно предаване и напречно разположени отпред двигатели
Петото поколение се насочва към нова архитектура на задвижването с напречно разположен отпред двигател и предно задвижване. Новият 1.3-литров четирицилиндров мотор е първият агрегат на Opel с цилиндрова глава от леки алуминиеви сплави и разположен в нея разпределителен вал. По-късно на негова база е създаден и 1.6-литров дизелов двигател, който е и първият със самозапалване в компактния клас. Най-облагодетелствани от новото конструктивно решение са пътниците, тъй като интериорът и багажното пространство са с увеличени размери. Рекламния слоган на модела гласи: “Новият Kadett – най-младият Opel. Той притежава нещо, което много хора искат!”. През 1979 година Kadett D спечелва и престижната награда Das Goldene Lenkrad (Златен волан). Той отново се предлага като хечбек и като популярното комби, което вече е утвърден и важен елемент в продуктовото портфолио на Opel. Този път обаче, традиционният седан, както и кабриолетът не са включени в продажбените оферти, които от своя страна се завръщат с поколението  Kadett E.

Аеродинамика и множество награди
През август 1984 година, Opel представя новия модел в типичното за компанията решение с множество версии. Спортният GSi с предно предаване има коефициент на обтекаемост едва 0.30, превръщайки автомобила със 115 к.с. в най-аеродинамичният седан в света. На 51-вото Международно автомобилно изложение във Франкфурт Opel представя и кабрио версията. Стилистиката на Kadett е създадена в дизайнерския център в Рюселсхайм съвместно с Нучо Бертоне и, както своя предшественик, Kadett E получава германската автомобилна награда Златен волан. От това поколение са произведени 3.7 милиона автомобила, а до 1989 година, цялата серия надхвърля 10 милиона.  

20 години по-късно: Ново име, но същия клас
Автомобилният производител от Рюселсхайм продължава традицията с поредното азбучно наименование с модела F. Името Kadett обаче отпада – от този момент представителите на компактния клас на Opel вече се наричат Astra. Дори преди 20 години новият модел поставя и нови стандарти по отношение на защитата при страничен удар и системите за доопъване на предпазните колани. Той поставя нови стандарти и по отношение на пасивната безопасност, както и технологиите за алтернативно задвижване: за първи път компактен модел на Opel може да бъде захранван с природен газ. Много преди началото на производството на Ampera, експериментална версия на Astra F се задвижва с електричество. 
Първото поколение на Opel Astra, която се произвежда до 1998 година е реализирано в над четири милиона екземпляра и по този начин се превръща в най-продаваният модел в историята на марката. В началото на 1998 година започва производството на Astra G, чийто разновидности надхвърлят по брой тези на останалите.
Като допълнение към версиите хечбек с три и пет врати се предлагат седан кабриолет и купе, както и Caravan с пет врати. Особено внимание е обърнато на интегрирането на достъпни технологични решения, които имат за цел намаляване на разхода на гориво. Не са изоставени обаче и спортния дух и възможността за създаване на автентично удоволствие зад волана. През 1999 година, е представен спортният модел OPC, който се задвижва от 2.0-литров двигател с мощност от 160 к.с. В началото на новото хилядолетие своя дебют прави и Astra Eco 4, който е първият „четирилитров” автомобил в компактния клас. Astra G също така е и базата за първия еднообемен модел на марката Zafira, който поставя нов стандарт със системата на седалките Flex 7.
Третото поколение на Astra е представено през март 2004 година под името H. Сред новите технологични решения, включени в оборудването на автомобила, са електронната система за контрол на характеристиките на амортисьорите, която автоматично се настройва към пътните условия и начина на управление на автомобила, както и предните светлини с адаптивна форма на светлинния сноп. Astra TwinTop пък е оборудвана с твърд сгъваем покрив, който се отваря и затваря за 30 секунди с помощта на бутон. Новата Astra GTC предлага на пътниците необикновена възможност за контакт с околното пространство благодарение на опционалното панорамно предно стъкло. Това е първият масово произвеждан автомобил, който използва подобно решение – стъклен „екран”, който се простира чак до средата на покрива.
GTC е изпълнен с емоционалност представител и на четвъртото поколение на Astra, чието начало е дадено през 2009 година. Това компактно купе с ярко изразени състезателни гени е представено пред обществеността на 64-тото Автомобилно изложение във Франкфурт през 2011 година. То разполага с изключителната високотехнологична ходова част и предно окачване HiPerStrut (High Performance Strut), което спомага за оптимизиране на пътното поведение. Другите нововъведения в GTC включват системи за асистенция на водача, базирани на второто поколение на предната камера на Opel и авангардните предни адаптивни светлини AFL +. Върхът на славата идва през лятото на 2012, когато супер динамичната версия OPC (Opel Performance Center) ще затвори портфолиото на спортните компактни купе модели. Независимо от спортното си излъчване, функционалността и разхода на гориво си остават важни приоритети, така както са били при Kadett.
Инженерите от Рюселсхайм продължават да работят по другите модели на Astra. След 75 години и над 21 милиона продажби, успешната история на Kadett и Astra продължава. Следователно старият рекламен слоган от петдесетте години на миналия век “Компактният клас на Opel се описва само с две букви: OK” все още важи с пълна сила за днешните клиенти.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт