728 x 90

Юбилей от 75 г. за Super 6 и Admiral от Opel

    – Opel в прегръдките на лукса: 75 години от представянето на моделите Super 6 и Admiral– През 1937 година Opel започва своята традиция в производството на шестцилиндрови двигатели с използване на авангардни технологии На изложението за автомобили и мотоциклети в Берлин през 1937 година, марката Opel представя два нови модела, разполагащи с уникална за времето

    – Opel в прегръдките на лукса: 75 години от представянето на моделите Super 6 и Admiral
    – През 1937 година Opel започва своята традиция в производството на шестцилиндрови двигатели с използване на авангардни технологии

    На изложението за автомобили и мотоциклети в Берлин през 1937 година, марката Opel представя два нови модела, разполагащи с уникална за времето си технология – Super 6 и Admiral. Първоначално създаден като aвтомобил, насочен към средния сегмент на луксозния клас, моделът Super 6 се задвижва от изключително тих редови шестцилиндров двигател с работен обем 2.5 литра и максимална мощност 55 к.с. В същото време класическият представител на луксозния клас Admiral разполага с 3.6-литров шестцилиндров задвижващ агрегат с впечатляващи показатели по отношение на въртящия момент и мощност 75 к.с. От конструктивна гледна точка, двата двигателя имат извънредно важна обща харатактеристика – те използват газоразпределителен механизъм с висящи клапани, чиято работа в случая на Super 6 и Admiral се управлява от разпределителен вал, задвижван от ангренажен механизъм със зъбни колела с прави зъби.
    Премиерата на новите модели идва тъкмо навреме за 75-ата годишнина от създаването на Opel и бележи очертаващите се пред марката светли хоризонти за бъдещо развитие. Моделът Super 6 проправя пътя на популярния Opel “Kapitän”, който излиза на пазара през 1938 година и разполага с модерен 2.5-литров двигател. С дебюта на големия Admiral, Opel се завръща в луксозния автомобилен клас и полага основите за бъдещите луксозни автомобили от Рюселсхайм.

    Мощен двигател и привлекателни черти
    В подготовка за празничното честване на 75-ия рожден ден на компанията, през месец февруари 1937 година, Adam Opel AG представя два изключително престижни по своя характер модели на автомобилното и мотоциклетно изложение в Берлин. От конструктивна гледна точка, Super 6 и луксозният Admiral разкриват път към бъдещето.
    В модела си Super 6 германската компания представя за първи път двигател с висящи клапани в сериен модел. Работата на клапаните се управлява от задвижван посредством зъбен ангренажен механизъм разпределителен вал, повдигачи и кобилици. Късоходовият 2.5-литров редови шестцилиндров двигател развива максимална мощност 55 к.с. и спомага за постигането на максимална скорост 117 км/ч. Много по-важна в случая обаче е способността на новия автомобил да поддържа постоянна скорост на движение 100 км/ч, тъй като “пригодността за магистрала” се счита за ключово качество в новата ера на автомобилната индустрия. Настройките на двигателя целят постигане на стабилна работа във високите оборотни режими, а машината се отличава с високи показатели на въртящия момент, коприненомеки маниери на работа и отлична стабилност, отразяваща водещия принцип на марката Opel за постигане на максимална надеждност. Каталогът на модела от онова време обобщава силните страни на новия Super 6 по следния начин – “Възможностите и удобствата, които доскоро бяха запазен периметър само на скъпите и спортни автомобили, с премиерата на Super 6 вече са на разположение и на клиентите в средния клас”. Мощният двигател превръща модела Super 6 в естествен кандидат за моторните спортове. На основата на модела Super 6 по-късно е разработен спортен модел с повишена проходимост и мощност 65 к.с., който играе доминираща роля и печели множество награди в състезанията в пресечен терен и за издръжливост на дълги разстояния от рода на “International German Alpine Course”.
    Клиентите имат възможност за избор между седан с четири врати и открита версия кабриолет – и двете в серийно заводско изпълнение. От 1938 година нататък се предлага и вариант лимузина с две врати. За разлика от представения за първи път пред публика през 1935 година модел Opel Olympia с неговата самоносеща каросерия, новият Super 6 продължава да използва класическа носеща рама от затворени профили и отделна конструкция на монтираната върху нея каросерия. Tози факт е оценен по достойнство от прочути каросеристи като Hebmüller, Autenrieth, Buhne и Gläser, които на основата на Super 6 създават роудстъри и кабриолети по индивидуални поръчки. Рекламното послание на новия Super 6 по онова време е “мощни двигатели, привлекателни черти.”
    С модела Super 6 Opel продължава водещата си роля в сегмента на автомобилите с шестцилиндрови двигатели и затвърждава позициите си на най-голям европейски автомобилен производител. До представянето на наследника с името “Kapitän” през 1938 година, от модела Super 6 са произведени общо 46 453 екземпляра.

    “Идеалът е съчетание на красота и мощ”
    Admiral – новият луксозен модел на Opel, е представен официално по същото време както и модела от среден клас Super 6. Новият флагман впечатлява със своя разкошен дизайн и стилно вътрешно обзавеждане. Стилистиката е изчистена и до известна степен черпи вдъхновение от art deco-периода в изкуството. Opel увенчава своята автомобилна гама с нов модел в луксозния сегмент, който за първи път носи името “Admiral”. Наред с елегантната версия седан с цена 6 500 германски райхсмарки се предлага и открита версия кабриолет с четири врати на цена от 7 000 марки. Както и при модела Super 6, при Admiral е използвана устойчива на деформации носеща рама на каросерията, което на свой ред дава възможност на независимите каросерийни работилници да предложат разработки със свой дизайн на основата на модела на Opel.
    Комфортът на возене на новия модел е на изключително високо равнище благодарение на “независимо окачените” елементи на ходовата част при предните колела. Tака нареченото “синхронизирано окачване на Opel” е съчетано с хидравлични амортисьори и напречни стабилизатори. Задният мост тип „Banjo” се отличава с окачване с полуелиптични ресорни пружини и също използва хидравлични амортисьори. Автомобилът се задвижва с помощта на шестцилиндров редови двигател с работен обем 3.6 литра и максимална мощност 75 к.с. Газоразпределителният механизъм с висящи клапани на Admiral е в състояние да издържи на големи натоварвания. Според официалните данни на Opel, максималната скорост на новия модел е 132 км/ч, а на магистрала Admiral може да поддържа постоянно темпо между 110 и 115 км/ч. Както се казва в един от пъстроцветните каталози на марката Opel от онези времена, “съчетанието от красота и мощ спомага за постигането на висока степен на перфекционизъм”.
    Двигателят на Admiral установява нови стандарти не само по отношение на надеждността и тихата си работа – той се използва успешно и в прочутия товарен модел Opel Blitz. Именно той превръща тритонната модификация на Opel Blitz в камиона с най-съвършено задвижване в този период от време. Той е и единственият продукт на марката Opel с голям шестцилиндров редови двигател с висящи клапани. След 6404-те автомобила слезли от поточната линия, производството на модела Admiral е прекратено поради избухването на военните действия през 1939 година.
    Настъплението на Opel в луксозния автомобилен клас продължава и след войната, когато марката възобновява производството на своите модели “Kapitän” и Admiral. През 1948 година от поточната линия слиза първия следвоенен екземпляр от “Kapitän”, а производството на популярния наследник на Super 6 в лицето на модела “Kapitän B” продължава дълго и е прекратено чак през пролетта на 1970 година. Новият Аdmiral, който отбелязва своята следвоенна премиера през 1964 година, продължава да се предлага чак до 1977 година, защитавайки традициите на своя голям предшественик.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт