728 x 90

Знаехте ли, че BMW е пробвал V12 мотор в 6-Series (E24)?

Знаехте ли, че BMW е пробвал V12 мотор в 6-Series (E24)?

Прототипът, който виждате в галерията тук, не е просто обикновено BMW 6-Series (E24) – за това красноречиво говорят и раздутите калници. Под капака на този двуврат автомобил се крие 12-цилиндров агрегат – за жалост, проектът никога не достига до серийно производство и до наши дни е останал само един екземпляр. Но в началото идеята е

Прототипът, който виждате в галерията тук, не е просто обикновено BMW 6-Series (E24) – за това красноречиво говорят и раздутите калници. Под капака на този двуврат автомобил се крие 12-цилиндров агрегат – за жалост, проектът никога не достига до серийно производство и до наши дни е останал само един екземпляр.

Но в началото идеята е била близка до серийно реализиране. През 80-те години на миналия век, 6-Series има като най-мощен двигател 3.5-литров редови "´шестак", чиято максимална мощност е относително слабите 182 к.с. Баварците се оглеждат за вариант да подсилят представянето на модела и така през 1984 година се ражда прототипът на 6-та Серия с V12.

Всъщност, една от основните цели на производителя е да се подготви за лансирането на 12-цилиндров флагман с името 8-Series. Червеното купе тук е ползвано буквално като тестово муле, като основно внимание е обръщано директно на V12 aгрегата. Бързо идеята за толкова мощен и тежък агрегат при 6-та Серия остава на заден план и BMW налива над един милиард марки в развойната дейност на 8-ма Серия.

Междувременно, преди появата на спортното купе, BMW лансира друг автомобил с V12 мотор – това е E32 750i, който заема позицията на абсолютен луксозен флагман в гамата на производителя. През 1989 година се появява и 850i с 300 к.с. и стартова цена от 135 000 германски марки.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт