728 x 90

КАТ и ДАИ затягат еко контрола в София

    Прекомерното концентриране на хора и автомобили през XXI век в София доведе до екологични проблеми, каквито съществуват и в големите мегаполиси по света. Предстоят засилени проверки в столицата на вредните емисии от моторните превозни средства. За това се договориха заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ангел Попов, заместник-министърът на вътрешните работи Стефан Балабанов, изпълнителният

    Прекомерното концентриране на хора и автомобили през XXI век в София доведе до екологични проблеми, каквито съществуват и в големите мегаполиси по света. Предстоят засилени проверки в столицата на вредните емисии от моторните превозни средства. За това се договориха заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ангел Попов, заместник-министърът на вътрешните работи Стефан Балабанов, изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация“ Красимир Калайджиев и началникът на отдел „Пътна полиция“ към Столична дирекция на вътрешните работи комисар Тенчо Тенев.

    По време на срещата бяха набелязани мерки за подобряване на контрола на автомобилите в София за наличие на завишени норми на вредни емисии и шум. Комисар Тенчо Тенев заяви, че всеки месец в столицата се регистрират около 14 000 автомобила. Първоначалният контрол за техническа изправност на автомобилите се извършва в пункта за регистрация в София, където е необходимо да бъде подменена съществуващата техника, която вече е морално остаряла и неефективна, допълни още той.

    Съвместните проверки ще се извършват и на пътя от екипи на Автомобилна администрация и Пътна полиция. В момента двете институции разполагат с малък брой димомери, газанализатори и шумомери, поради което е необходимо да бъде търсено финансиране за закупуването на допълнителни устройства, каза заместник-министър Ангел Попов. По думите му ще бъде затегнат контролът и над пунктовете за технически прегледи. Работи се усилено по въвеждането на централизирана система за контрол, обработка и съхранение на данните от техническите прегледи, което ще намали влиянието на субективния фактор при измерванията в пунктовете, допълни той.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт