Японската компания Нисан, която повече от 10 години усилено работи върху намаляването на шума в салона на автомобили, представи на технологичното изложение в Лас Вегас CES 2020 нов "акустичен метаматериал". Новото решение се състои от решетъчна структура и пластмасов филм, и ограничава шума в честотния диапазон от 500 до 1200 Hz – това е шумът
Японската компания Нисан, която повече от 10 години усилено работи върху намаляването на шума в салона на автомобили, представи на технологичното изложение в Лас Вегас CES 2020 нов "акустичен метаматериал". Новото решение се състои от решетъчна структура и пластмасов филм, и ограничава шума в честотния диапазон от 500 до 1200 Hz – това е шумът на двигателя и гумите.
Японците отбелязват, че повечето материали, използвани в момента за звукоизолация на автомобилите, са изработени от тежка гума, което увеличава теглото на машината и следователно намалява производителността. Новият акустичен метаматериал осигурява същото ниво на звукоизолация, въпреки че тежи 75% по-малко, като при това струва малко по-малко от съществуващите материали.
Това означава, че не трябва да има компромиси, а само ползи. Кога новата технология ще може да се прилага в автомобилите, Nissan не уточнява.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *