BMW потвърди, че серийна версия на концепта i Hydrogen NEXT ще се появи през 2022 година и ще предлага щедър пробег с едно зареждане, което пък ще отнема под четири минути. Производствената серия ще бъде силно ограничена, допълват от BMW. В съответствие с интереса от страна на потребителите, марката ще реши дали да пусне по-достъпен и масов
BMW потвърди, че серийна версия на концепта i Hydrogen NEXT ще се появи през 2022 година и ще предлага щедър пробег с едно зареждане, което пък ще отнема под четири минути.
Производствената серия ще бъде силно ограничена, допълват от BMW. В съответствие с интереса от страна на потребителите, марката ще реши дали да пусне по-достъпен и масов автомобил на водород през 2025 г.
Силовата установка BMW i Hydrogen NEXT се състои от модул eDrive от пето поколение с буферен акумулатор, преобразувател на напрежението и горивния елемент, в състава на който влиза електрохимичен генератор със 170 коня. Пиковата мощност на установката е 374 к.с.
Шест килограма водород се съхраняват в два резервоара под налягане 700 бара. Този запас стига за дълго пътешествие независимо от метеорологичните условия.
При това в околната среда се отделя водна пара, образуваща се от реакцията между водорода и кислорода. Пълното зареждане с водород отнема 3-4 минути. Преобразувателят на напрежение регулира потока от горивния елемент, акумулаторната батерия и кинетичната енергия, отделяна при спиране.
Както е видно, машината се базира на актуалното поколение Х5. Визуалните разлики спрямо конвенционалните версии са минимални, като отзад, например, липсва изпускателна система, която е заменена с декоративни панели.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *