На 11 октомври 2011 г. в хотел Шератон, София. в-к Капитал, Българската Асоциация Електрически Превозни Средства /БАЕПС/ в партньорство с Индустриален Клъстер "Електромобили" /ИКЕМ/, организират конференция – "Електрически превозни средства като фактор за устойчиво градско развитие". Целта на конференцията е да покаже ползите и бизнес потенциала на електрическата мобилност и да отвори дискусия за възможностите
На 11 октомври 2011 г. в хотел Шератон, София. в-к Капитал, Българската Асоциация Електрически Превозни Средства /БАЕПС/ в партньорство с Индустриален Клъстер "Електромобили" /ИКЕМ/, организират конференция – "Електрически превозни средства като фактор за устойчиво градско развитие". Целта на конференцията е да покаже ползите и бизнес потенциала на електрическата мобилност и да отвори дискусия за възможностите за устойчиво развитие на градската среда, които тя предоставя.
Благодарение на усилията на специалистите от Балкан Стар, на конференцията във вторник в България за първи път ще можем да видим и пробваме Mercedes F-CELL с водородна горивна клетка. Fuel Cell технологията прави електрическата мобилност устойчива. Задвижван от електрически мотор с мощност от 136 конски сили и с 215 Нм въртящ момент, новият B-Class F-CELL електромобил, дава показатели, сравними с тези на подобните му конвенционални автомобили. Този автомобил използва комплект горивни клетки за производство на електроенергия и литиево-йонна батерия за съхранение на тази енергията. B-Class F-CELL стартира в ограничени количества. По-голям обем та производство е планирано да започне през 2013 г. – 2015.
Как работи?
Технологията с горивна клетки, произвежда електрическа и топлинна енергия чрез контролирани електрохимични реакции в горивната клетки между водород и кислород, и се получава водата като страничен продукт. За разлика от електромобилите с акумулатори, горивната клетка осигурява електроенергия за задвижване чрез рекомбиниране на водород и кислород в процес, обратен на електролизата. Предимството на това задвижване е, че времето за пълнене на резервоара с водород е колкото на обикновено зареждане с гориво на бензиностанция.
Водородът може да бъде произвеждан както от централизирани съоръжения (сега се добива главно чрез реформинг на природен газ), така и от разпределена инфраструктура, напр. електролизни клетки в самите станции за зареждане.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *