728 x 90

И китайското бъдеще ще е на ток

И китайското бъдеще ще е на ток

Китайската автомобилна индустрия все още не е набрала скорост по отношение производството на електромобили, но това съвсем скоро ще се промени. Властите в комунистически Китай дават все повече бонуси и поощрения, насочени към производството на електромобили и това вече има ефект. Един от китайските гиганти в областта на електрониката – LeEco, който финансира производителя на

Китайската автомобилна индустрия все още не е набрала скорост по отношение производството на електромобили, но това съвсем скоро ще се промени. Властите в комунистически Китай дават все повече бонуси и поощрения, насочени към производството на електромобили и това вече има ефект.

Един от китайските гиганти в областта на електрониката – LeEco, който финансира производителя на електромобили Faraday Future, вече показа първия си електрически модел – LeSee.

Веднага след това бяха оповестени плановете на LeEco да построи завод за производство на електромобили в Китай, като инвестицията се изчислява на 1,8 милиарда долара. Производственият му капацитет ще е 400 000 коли годишно, а от компанията уточниха, че заводът ще е на разположение на „всички техни стратегически партньори, включително и Faraday Future”.

Заводът е първата част от огромен „Еко парк”, в който LeEco ще вложи 3 милиарда долара и построи увеселителен парк, офиси, молове и търговски площи за продажба на електромобили.

Компанията планира да засили връзките си с Faraday Future – компанията, която вече строи завод за електромобили на стойност 1 милиард долара в Невада и обяви, че има планове да построи още един такъв завод във Валехо, Калифорния.

Анализаторите обаче припомнят, че въпреки вълнуващите планове на LeEco и Faraday Future, единствено, което до момента са представили двете компании са два футуристични прототипа. Те нямат производство, нямат и търговска мрежа за бъдещата си продукция.

От Faraday Future обявиха, че догодина започват продажбите на първия сериен електрически модел на марката, който ще е базиран на платформата на супер спортния концепт FFZero 1. В същото време LeEo планира да продава автономни версии на LeSee.

Така компанията, която китайците смятат за свой основен съперник – Tesla, все още има сериозно предимство. Tesla вече продава в цял свят два свои модела, наскоро представи трети – Model 3 и строи своя завод за батерии Gigafatory в Невада, където инвестицията се изчислява на 4 или 5 милиарда долара.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт