728 x 90

Работи ли в действителност автопилота на новия VW Tiguan? (видео)

Работи ли в действителност автопилота на новия VW Tiguan? (видео)

На борда на последното поколение Volkswagen Tiguan може да се постави интелигентна система, която подпомага шофьора в градски условия. Тя поема почти изцяло управлението на автомобила в задръстване, като на теория трябва да осигури пълно спокойствие зад волана. На практика нещата не стоят точно така, а и замисълът всъщност не е точно такъв. Актуалните полу-автономни

На борда на последното поколение Volkswagen Tiguan може да се постави интелигентна система, която подпомага шофьора в градски условия. Тя поема почти изцяло управлението на автомобила в задръстване, като на теория трябва да осигури пълно спокойствие зад волана.

На практика нещата не стоят точно така, а и замисълът всъщност не е точно такъв. Актуалните полу-автономни системи имат за цел не изцяло да отнемат шофирането от водача, а да покажат на потребителите в каква посока ще се развиват този тип системи в бъдеще, да ги подготвят.

Живото доказателство за това идва от ново видео, което показва именно Tiguan в оживен немски град. Там шофьорът избира функцията Traffic Jam Assist и се оставя под контрола на машината.

Както е видно от клипчето, с по-голяма част от задачите колата се справя напълно сама. Видими обаче са и сериозни грешки (1:30 и 2:05 минути от видеото), при които е нужна бърза намеса от шофьора.

Друг недостатък на системата, като тук можем да говорим за подобен тип поведение при аналогични технологии на всички производители, е и рязкото ускорение и ударно спиране. Когато радарите отчетат, че пред автомобила има достатъчно пространство, той връща предавка и ускорява бързо, за да се изравни с трафика, а в следващия момент набива спирачки, тъй като колоната е започнала да намалява скоростта си.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт