728 x 90

Електрическа спирачна уредба на ZF: По жицата

    Големият доставчик на компоненти за автомобилната индустрия ZF представи чисто електромеханична спирачна система, която работи изцяло без хидравлика. В продължение на десетилетия конвенционалните спирачки в автомобилостроенето разчитат на хидравлично управление – независимо дали действат чрез барабан, или диск. Тези системи са сложни и се нуждаят от честа поддръжка. Очевидно и в областта на спирачните уредби

    Големият доставчик на компоненти за автомобилната индустрия ZF представи чисто електромеханична спирачна система, която работи изцяло без хидравлика.

    В продължение на десетилетия конвенционалните спирачки в автомобилостроенето разчитат на хидравлично управление – независимо дали действат чрез барабан, или диск. Тези системи са сложни и се нуждаят от честа поддръжка. Очевидно и в областта на спирачните уредби бъдещето е в решенията „by-wire“, т.е. чисто електрическите спирачни системи.

    Системата е „суха“

    Доставчикът на автомобилни компоненти ZF вече представи такава система на форума Next Generation Mobility Day (Деня на мобилността от следващо поколение) в Шанхай. При тази чисто електромеханична спирачна уредба спирачното усилие върху всяко колело се генерира от електромотор, т.е. без хидравлична система или спирачна течност. Съответно такава система се нарича още „суха“. Сигналите за спиране от педала на спирачката към електродвигателя се предават по чисто електрически път. Поради това се използва терминът „dry brake-by-wire“ („суха спирачка по проводник“). Въпреки че вече няма механична връзка между спирачния педал и спирачните механизми, усещането при спиране би трябвало да е подобно на това при хидравлични спирачки.

    В сравнение с конвенционалните хидравлични спирачни системи новата система brake-by-wire гарантира по-къс спирачен път, по-добра рекуперация на спирачната енергия и по-ниски разходи за поддръжка. За автоматично аварийно спиране от 100 км/ч ZF твърди, че спирачният път е с до девет метра по-къс. При електрическите автомобили се обещава с до 17% по-голям пробег.

    Тъй като електрическото управление може също така да намали момента на остатъчно триене на спирачните накладки, емисиите на фини прахови частици и съпротивлението при движение се намаляват, което от своя страна спестява задвижваща енергия.


    По-малко части, по-малко разходи, по-малко поддръжка

    Изискваната от закона двойна осигуреност на спирачните системи се изпълняват, като всички връзки биват дублирани. Въпреки това в сравнение с конвенционалните хидравлични спирачки спирачната система by-wire спестява много компоненти и разходи при производството, монтажа и поддръжката. Там, където няма спирачна течност, не е необходимо да се сменя такава. Също и когато липсват хидравлични спирачни тръбопроводи, те не могат да корозират.


    Илюстрации: ZF
    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт